onsdag 22 april 2009

Onsdag 22 April 2009

Som jag skrev igår var jag och fika med två kompisar, helt underbart att vara ute i världen igen!
Dock märker jag verkligen att det fortfarande känns att man opererades nyligen, varje steg jag tar känns i magen och stegen är ca 10 cm långa. Är sjukskriven en vecka till, känns lite stressigt. Vill verkligen tillbaka till jobbet, för jag är redan uppstressad över att jag är borta, men vill samtidigt vara mer återhämtad. Får se hur det utvecklas, i värsta fall får jag be om förlängd sjukskrivning, kanske börja på halvtid.

Idag gick jag upp kl.11, märks att kroppen behöver extra vila efter operationen och infektionen.
Har inte så mycket planer för dagen, tänkte ta mig ut till affärerna och kolla efter en present till min underbara brorson som fyller 3 år på fredag. Han var och hälsade på mig på sjukhuset och tyckte att det var en jäkla massa konstiga grejer jag hade (dropp, morfinpump, och urinkateter samt bandagerad mage). Han var och hälsade på efter stomioperationen förra året också, då pekade han på kanylen som satt på min hand och sa "Nena (som han kallar mig) aj!" Sötare unge finns inte!!!!

Nu tänkte jag hoppa in i duschen och få igång dagen här så att inte timmarna bara rinner iväg utan att jag fått något gjort, såsom det ofta så lätt blir.

1 kommentar:

Nillano sa...

En vecka, verkar snabbt inpå? Men kan ju kännas så då infektionen inte var inräknad i den första sjukrivinigs tidplanen (om du förstår mig) Men jag vet ju att du lyssnar på din kropp så förläng om det inte känns bra, och halvtid är nog bra för att känna efter med. Hoppas du får en bra dag!
Kramar