måndag 8 december 2008

Vem är du, vem är jag, levande charader

Såg att jag hittills haft 10 besökare idag. Hmm...10 stycken personer som läst mina tankar. Ja, jag vet, är ju inte jättemånga...är ju inte i Blondinbellas mängder direkt. Men ändå. 10 stycken. Vilka är dessa 10 personer? Några av dem vet jag ju i och för sig vilka de är, men är nog bara fyra stycken jag vet. Vilka är ni andra? Ni har i alla fall lyckats göra mig riktigt nyfiken.

Men kan vi inte göra så att ni som tittar in här lägger in en kommentar, eller skriver något litet i chatten. Så jag får stillat min nyfikenhet lite. Är även intresserad av hur ni lyckats hitta mig.

Så, denna dagen. Vad har jag gjort med den tro? Jag hade tänkt träna, faktiskt! Men då min samåkningspartner (som innehar bilen) skulle jobba över så gjorde jag med det. Vilket resulterade i att jag inte han hem i tid för att åka med Tess till gymmet - och hon vägrade gå på ett senare pass. Så med andra ord kan jag skylla min uteblivna träning på henne!

Så vad gjorde jag istället? Jag tog mig till affären och handlade lite. Efter att förra veckan blivit inspirerad att göra lasangette så köpte jag ett sånt paket (med pasta och såsmix i). Var mycket enkelt, och med lite extra kryddor och lök så blev det riktigt gott! Men nästa gång ska jag nog även lägga till krossade tomater.

Planen är även att städa lite, eller snarare ganska mycket. Men lyckas nog undvika det även idag. Är så jäkla tråkig att städa, är ju inte som om någon annan än jag märker när det är gjort. Och hur mycket lättare hade det inte varit om man varit två som kunde städa ihop, och hjälpa varandra att faktiskt ta tag i det! Som ni märker är inte min självdisiplin den bästa, varken vad gäller träning eller städning. Det som är lite lustigt är att jag egentligen gillar både träning och städning när jag väl tar tag i det. Är själva igångsättningen som är jobbig. Är det bara jag som fungerar så?

"Jag är natt, du är dag - liksom eld och vatten, vindar på ett stormande hav. Det som verkar lätt för dig, är svårt för mig"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Disiplin frugan, disiplin!! Försöka skylla på mig går ju =)

Madde (maddepladder) sa...

Jag är EXAKT likadan! Det där med att ta tag i det, det är kört...

Men en sak kan jag säga dig. Det där med att det skulle va lättare om man var två som städade, det är ju förutsatt att den andre personen inte är av samma skrot och korn som en själv för då sitter man i skiten, rent ut sagt. Två personer som stökar ner och två personer som inte tar tag i det.

Been there...