onsdag 10 december 2008

One down, one to go

Nu är jag äntligen hemma efter att har varit på Ica och handlat min del av varorna inför tjejhelgen. Lite jobbig då jag inte har nån bil och måste ta allt på cykel, fick i alla all med mig två överfulla påsar. När jag ändå var i affären så passade jag ju på att köpa ett par saker till mig själv, fick dock inte plats så mycket eftersom sakerna till helgen var prioriterat. Det jag inhandlade till mig själv blev youghurt, creme fraiche, kattmat och ögonbrynsfärg. Har aldrig färgat brynen förut så blir spännande att se hur det går. Jag tog den som var snabbfärgning och enligt instruktionerna tar det inte många minuter.

Innan jag cyklade till Ica tog jag en sväng förbi apoteket för att hämta ut loperamid. Blev nämligen idag ordentligt påmind om att mina sådana kapslar nästa var slut. Gick nämligen på toaletten strax innan medarbetarsamtalet, efter en timme kände jag att påsen var full. Tyckte det var konstigt att det gått så fort men tänkte att det kanske var massa luft i den som gjorde den så full. Men när jag gick på toaletten en stund senare så forsade det ut en mycket tunn vätska. Så det var ju bara till att kasta sig i ett par loperamid för att få lite mer fasthet.
Gick förresten utmärkt på mitt medarbetarsamtal, chefen hade inget alls att klaga på´då hon tycker jag gör ett mycket bra jobb. Alltid kul att höra sånt!

Det andra måstet som är på listan idag är städning. Har lyckats samla på mig en stor disk som jag strax ska ta hand om, sen så ska jag torka av och göra fint i köket. Sen blir det även dammsugning och lite städning av toaletten.

Tänker dock inte göra någon lunch till imorgon, har lite mat i frysen på jobbet.

Nu ska jag sätta på en skiva med go musik och ta hand om disken.

See ya

1 kommentar:

Nillano sa...

Segt att ta allt på cykeln, duktigt. Jag är bortskämd med min bil.
Ögonbryna har jag färgat själv i flera år :D Kör med den där rosa förpakningen.
Ja alltid kul att höra att dom är nöjda! Var min chef och dom som är iblandade i min tjänst med.