fredag 19 december 2008

Fredag, hurra hurra hurra!

Äntligen så var vi där igen. Har inga som helst planer för dagen, ska bli hur skönt som helst att bara slappa! Värre blir det i morgon, fast på ett positivt sätt.

Tanken är att träna bodypump lördag morgon kl.09.30 - ni som har följt mina försök att ta mig till gymmet, vad tror ni som följt mina träningsförsök, kommer jag ta mig dit?

Sedan blir det partaj på helgen...så klart!

Igår kom jag inte alls i säng så tidigt som var tänkt. Var denna gång inte msn som störde mina försök, utan telefonen. Ringde mamma för att prata med henne lite snabbt, men lite snabbt utvecklades till en timme. Var ett riktigt bra samtal, länge sedan jag pratade så med mamma. Jag har förresten världens bästa mamma! Är ingen mening att ni där ute försöker kontra med att era mödrar är bättre, för det är de inte, inte för mig. De kan helt klart vara bättre för er, men för mig är min mor den ultimata modern - så det så! Jag hade aldrig varit den jag är idag om det inte varit för min mamma, hon har alltid varit ett stort stöd i många svåra livssituationer.
Som exempel kan ju t.ex. nämnas min kroniska tarmsjukdom, hon har alltid varit den som jag verkligen kan visa för hur dåligt jag mår och det måste man kunna göra för någon, annars går man under. Mamma var också den bästa tänkbara mamma när min pappa dog när jag var 15 år. Jag är själv förvånad att jag inte blivit mer "negativt påverkad" av detta (missförstå mig rätt, jag är självklart jätteledsen för det och saknar min pappa än idag). Men min mamma har alltid funnits där som ett otroligt stöd och med henne och jag kunnat och kan prata om pappa. Kan bara gissa vad det gjort med mig om jag haft en mamma som vägrat prata om det då jag är en väldigt verbal person. Älskar min mamma!

Som ni märker blir jag visst bara mer och mer personlig... Lite terapi det här kanske?

Godmorgon på er alla, hoppas ni får en underbar Fredag!

"I don't care if monday's blue
Tuesday's grey and wednesday too
Thursday i don't care about you
It's friday i'm in love

Monday you can fall apart
Tuesday wednesday break my heart
Thursday doesn't even start
It's friday i'm in love"

Fast för min del är det väl i regel "Saturday I´m in love" - men visst älskar jag fredagar!

2 kommentarer:

Nillano sa...

Du har varit med om en hel del =(
*kram*

Madde (maddepladder) sa...

Du kommer iväg imorgon! =)

Jag tror att när du har valt ett pass som är så pass tidigt på förmiddagen så är det liksom inget att fundera på, bara att ställa klockan, gå upp och klä på sig, träna och sedan duscha och fixa sig. Inget krångel liksom, inget att vela över (som när man kommer hem från jobbet då det finns väldans utrymme för att vela) utan bara att göra.

Jag tror på dig! :)