onsdag 10 december 2008

ONSDAG

När jag skrev rubriken var jag tvungen att tänka efter, är det verkligen onsdag? På något sätt har denna veckans första två dagar gått väldigt fort. Beror nog på att jag dels haft mycket att göra, dels att jag försökt ha en positiv attityd.

Som jag tidigare berättat så är jag en person som mestadels är glad, positiv och ganska nöjd med livet, trots jag har en del att vara bitter för, men är ingen mening att gräva ner sig i sådant.

Men jag känner verkligen att jag den senaste tiden gått väldigt upp och ner i mitt mående. Skulle tro att detta beror på en blandning av olika orsaker. Dels har vi ju vädret, hur kul är det liksom? Bara mörkt, regnigt och deprimerande. Vi har ju inte ens haft snö här.

Tror även att vädret kan hänga ihop med varför jag till och från känt mig väldigt kärleks- och mystörstande den senaste tiden. Vet ju hur jäkla lycklig jag var vid mitt senaste förhållande och den känslan vill jag gärna återfå. Nu var förhållandet visserligen ganska kort och när det avslutades blev jag ju allt annat än lycklig. När man pratar med vänner som har pojkvänner/sambos/äkta makar så inser man ju även att det där med förhållande inte är alltigenom ett rosenskimmer, utan tidvis faktiskt ganska jobbigt. Så ska ändå försöka njuta av att vara singel - för det blir väl min tur att träffa nån också till slut, hoppas jag i alla fall.

Och medan jag njuter av att vara singel, så har jag ändå denna önskan i bakhuvudet;

"Nån där uppe måste ha sett mig
Och tänkt att nu så är det väl ändå hennes tur
Min tur att träffa nån som vet vad jag behöver
det verkar som om mina ensamma dar
För alltid är över"

Inga kommentarer: