måndag 8 december 2008

Utan dina andetag

Flera av de citat som jag har i mina blogginlägg är bitar från KENT texter. Jocke Berg är en genial låtskrivare och det är många otroligt kloka saker formulerade i dessa texter. Är det någon som missat att lyssna på denna underbara grupp så gör det nu! Eller om ni redan bestämt er för att ni inte gillar dem, ge dem en ny chans! Texterna är tidvis helt ofattbart bra, kloka och berör på ett unikt sätt.

Nedan följer en bit ur en av de vackraste texter som någonsin skrivits; Utan dina andetag:

"Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu.
Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så.
Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag

Vad vore jag utan dina andetag?"

Är inte detta den ultimata kärleksförklaringen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med! En mycket bra grupp, faktiskt en av mina favoritgrupper. Du har väl röstat på dem på Rockbjörnen, grammis och P3 Guld?

Hellie sa...

Självklart har jag röstat!

Bitten sa...

Naturligtvis lyssnar vi på Kent, eller hur? Jag har samlingsboxen i bilen och plattorna spelas om och om igen. Man tröttnar aldrig.