tisdag 16 december 2008

Jag ska jobba över och över

Jobbar ju som sagt till kl.18 på tisdagar, alltså en och en halv timme mer än ordinarie tid. Denna tid får man dock inte utbetald som övertidsersättning utan i flextimmar. Idag ska jag jobba ännu längre än till kl.18. Min samåkningspartner vill nämligen jobba över 30-60 minuter och så är det lika bra att jag också gör det istället för att ta bussen hem. Dels blir det ju en extra kostnad med bussen, dels så kommer jag inte komma hem så mycket senare om det bara blir 30 minuters extra då bussen tar längre tid.

Men är dock segt att vara kvar, är ju så jäkla trött. Ska hem och laga lunch till morgondagen, blir soppa eller kycklingsallad, beroende på vilka ingredienser som behöver användas först. Sen blir (förhoppningsvis) lite städning och sedan är det stor risk att jag hamnar i sängen...åhh vad skönt!

"Workin´ 9 to 5, what a way to make a livin'.
Barely gettin' by, it's all takin' and no givin'.
They just use your mind and they never give you credit.
It's enough to drive you crazy if you let it "

Inga kommentarer: