måndag 29 december 2008

Lite stopp kanske?

Som ni märker av mitt att dagens första inlägg kommer så sent trots att det är arbetsdag beror på att jag inte är på jobbet idag. Vaknade kl.03 i natt och hade väldigt ont i magen. Då jag inte haft så mycket problem med sådant efter operationen så undrade jag genast vad det kunde beror på, stopp i systemet, tarmvred? Visste inte vad jag skulle tro. Men då jag inte ätit något som jag inte tidigare ätit så tyckte jag inte att det borde vara stopp. Var jätteöm på min mages vänstra sidan ungefär i stomihöjd, och så hade jag ständiga smärtor i den höjden och neråt. Visste inte riktigt vad jag skulle göra, ensam som man är också. Ringde mamma vid kl.04 för råd, kändes bättre när jag fått prata med någon. Då skulle jag i alla fall inte ligga och dö oupptäckt i min lägenhet. Avvaktade lite och lyckades somna till efter nån timme.

När det var dags att gå upp till jobbet gjorde det fortfarande ont, även om det var lite bättre. Jag rapade dessutom som ett helt fotbollslag på cola. Lite kom det allt i påsen så totalstopp kunde det inte vara. Bestämde mig för att inte jobba. Är en sak att sitta hemma själv i sin lägenhet och ha ont, en annan att sitta och vara trevlig och korrekt på jobbet.

Sov till kl.11 gick sedan upp och kilade iväg och lämnade in min nyårsklänning hos skräddaren, den ska läggas upp lite tänkte jag.

Tänkte sedan gå till apoteket för att hämta ut en salva som är beställd, men kom på att jag inte äger någon legitimation sedan jag blev av med plånboken. Har fortfarande inte hört något från bussbolaget, försökte ringa dem idag men hade bara telefontid mellan kl.10-11 så får försöka i morgon igen. har de inte min plånbok så måste jag ju polisanmäla förlusten av mitt körkort och dessutom skaffa ett nytt. Enda fördelen med det är ju att man får uppdatera kortet så jag slipper se ut som typ 12 år gammal på det.

Jag kom ihåg när jag skulle ta det kortet, hade väntat läge för att ha "en bra dag" inför fotograferingen. Mamma vara så trött på att jag inte tog tag i ditt så hon tvingade tillslut iväg mig. Jag stod hemma och blåste mitt nytvättade hår och gjorde i ordning mig. Tog sedan bilen ner till torget för att gå till fotografen. När jag hade parkerat började det dock ösregna. Jag hade en tid bokad så kunde inte sitta kvar i bilen och vänta. Jag tänkte att det inte var så långt dit så jag skulle nog inte hinna bli så blöt, så fel jag hade! Ser nämligen nydränkt ut på mitt körkort.

Nu ska jag ta tag i lite grejer här hemma, nån nytta får man ju göra även om man inte är på jobbet. Tänkte ge mig ut på en promenad också, måste ju försöka göra något för att få det lilla eventuella stoppet att släppa.

Stop in the name of love!

Inga kommentarer: