tisdag 23 december 2008

Halsfluss

Så, var halsfluss, igen! Så tröttsamt.

Som ni kanske förstår, utifrån att första inlägget kommer först nu, så mår jag inte så värst bra.
Åkte till vårdcentralen kl.08 och var där cirka en timme. I morse kunde jag knappt prata för att jag hade så jäkla ont, det smärtar bara man rör på tungan. Läkaren kollade min hals och konstaterade att det inte ens behövdes göra ett halsprov, var bara att skriva ut penicillin med en gång. Jag nämnde att jag tyckte det tog ovanligt lång tid för det att verka förra gången så i stället för två tabletter om dagen i tio dagar så ska jag ta tre tabletter om dagen i tio dagar. Hoppas jag mår bättre fort! Så jag kan äta i morgon, och förhoppningsvis även gå ut en sväng på juldagen. Ni vet vad de säger, hopper är det sista som dör!

Har inte lyckats få i mig någon fast föda idag. Ena sidan av halsen är så svullen att den nuddar gommen och den andra sidan är inte heller långt borta, så ni kan ju försöka föreställa er smärtan när jag sväljer. Mitt crp låg på över 160 idag, vilket verkligen är väldigt konstigt högt. Tänkte jag ska ta upp det med min medicinläkare efter nyår. "Min medicinläkare" - inser att det låter lite konstigt för er som lyckats hålla er i från sjukvårdens svängdörrar, men i mitt liv har man både en medicinläkare och en kirurgläkare.

Efter besöket på vårdcentralen körde mamma mig till Ica där jag köpte nyponsoppa och isglass. Nyponsoppa är något jag alltid köper när jag är sjuk och såg att Ica hade det paketet med isglass som de hade på sjukhuset när jag opererades (Triumph glass, cola och hallon). Sedan bar det av till apoteket för att hämta ut medicinen, efter det körde mor mig till expert för att köpa en ny laddare till mobilen. Den senaste höll i en hel vecka, sedan var det dags för ena katten att bita sönder den.. igen. När jag väl kom hem ringde jag en kollega för att kolla hur ett besök, som jag skulle varit med på igår, gick. Ja, jag har lärt mig att inte gå till jobbet när jag är sjuk, men att lämna det kvar helt på kontoret har jag inte riktigt lärt mig än.

Sedan var det dags för sängen, sov i cirka fem timmar och gick sedan upp för att gå till Lindex där jag hade 50 % på valfri vara till och med idag. Tänkte att jag kanske skulle hitta en kofta, men hittade ingenting. Var dessutom inte så lätt att leta kläder när man är sjuk, trött med ryggont. För att ändå utnyttja rabatten köpte jag istället ett par stumpbyxor, de går ju åt i en rasande fart då jag har klänning dagligen sedan operationen. Skulle dessutom köpa en present för hundra kronor till presentleken i morgon, men då min ork inte var den största fick det bli en nödlösning.

Nu ska jag slappa framför tv:n och förhoppningsvis lyckas få i mig någon fast föda. Men först får det nog bli en kopp te.


Laters

Inga kommentarer: