söndag 21 december 2008

Dagen efter

Dagens första inlägg kommer ovanligt sen, men ni förstår säkert vad det beror på!

Så, hur var gårdagen? Blev faktiskt riktigt trevligt, men lite konstig - ungefär som vanligt alltså.
Det var i alla fall jag och Tess och en till tjej som gick ut ihop. På krogen mötte vi upp några andra bekanta. Blev en kväll full med dans och skratt, och massa roligheter som jag inte tänker berätta här. Dock så försvann Tess mobiltelefon, men när hon ringde till den i natt så svarade en tjej i den och de bestämde att de ska mötas upp idag för att lämna över den. Tjejen påstår att Tess skall ha lagt den i hennes väska...ja, ni hör ju hur knäppt det låter.

Kom på i morse att det var en fotograf som gick runt och tog kort och att vi poserade för ett bar kort, vilket man såklart ångrar så här dagen efter. Är ju lätt av vara efterklok. Men som jag brukar säga, bättre att ångra det man gör än det man inte gör.

Blev taxi hem, vilket inte var någon bra idé för jag behöver verkligen spara pengar. 230 kronor var fick jag och Tess betala för den, men å andra sidan så råkade vi ju smita förbi inträdet så sparade ju hundra kronor där.

När vi kom gått ur taxin och var på väg hem till våra lägenheter så möter vi en kvinna med massa påsar som frågar efter en kyrka. Det skulle tydligen inte vara någon som tillhörde Svenska kyrkan, utan någon annan. Vi berättade att det fanns en kyrka som vi tror tillhör Pingstkyrkan i närheten. Hon frågar oss även om vi är svenska. Ja, säger vi. Helsvenska, med svenska föräldrar? frågar hon då. Ja, säger vi. Jaha, ert hår såg så mörkt ut, säger hon då.
(Vi hade båda två färgat håret samma dag, i samma mörka färg dessutom). Men hur skumt var inte detta? Vem går runt med en massa påsar och letar efter en kyrka halv fem på morgonen, och sen dessutom i frågasätter om man är svensk eller inte.

Jag kom i säng vid kl.05 och tre timmar senare ringer alarmet för att jag ska upp och tvätta. Så fram till kl.13 idag så har jag växlat mellan att ligga och sova och att tvätta halvt sovande.

Nu har jag kommit upp ur sängen och börjat bli människa igen. Har fått i mig två rostade mackor och sitter och väntar på att Tess ska bli redo för att äta pizza - jag är så hungrig!

3 kommentarer:

Madde (maddepladder) sa...

Men konstiga människa att ha tvättstugan dagen efter! Det är ju människoplågeri, behöver jag anmäla dig nånstans eller lovar du att bättra dig?! ;)

Hellie sa...

Jaaa, jaag vet! Problemet är att jag aldrig hinner tvätta på vardagarna för hinner inte få tvätten torr då, så är helgerna som gäller - och fanns ingen annan tävttid än söndag morgon. Kollade igår om det inte var ledig på tisdag eftermiddag då jag ändå slutar tidigt, men icke sa nicke. OCh jag hade MASSOR med tvätt. MEn som sagt, är van vid att ha den dagen efter =)

Anonym sa...

Fasiken va kul vi hade igår!! Förutom min mobil som jag fortfarande inte fått. Mycke censur från gårdagen, hehe!!