tisdag 9 december 2008

Godmorgon underbara dag, underbara värld och underbar människor

Idag är jag positiv, det har jag bestämt! Så det så!

Idag vägrar jag låta någon få mig på dåligt humör, jag ska sprida glädjens budskap! Så det så!

(Hmm...oj då, låter ju för sjutton som Carola eller nån annan "lite för glad och positiv för att vara sann", eller inte fullt psykiskt frisk, men skit samma!)

I vilket fall som helst så har jag bestämt att jag kommer ha en kanondag på jobbet, lunchen kommer smaka mumma och kvällens träning kommer göra mig ursnygg. Eller förresten, jag är redan ursnygg och det är alla ni där ute också! Så det så!

Visst jag har en påse på magen, en påse med skit - men jag mår bättre rent fysiskt än på många år! Och hur sjutton skulle mitt liv se ut utan denna påse? Jag skulle väl ligga i nåt hörn nånstans och skita blod, hur kul är det då!? Skulle nån kille inte vilja ha mig på grund av en liten jäkla påse, så vet han fan inte vad problem är! Jag kan nåt som inte du kan, jag kan skita rakt fram - det kan inte du! Ha ha ha ha ha! Så det så!

Så nu lägger jag all bitterhet, deppighet och alla cyniska tankar på hyllan och där ska de stanna, i alla fall till i morgon - men gärna för alltid. Så det så!

Underbara liv!

Carpe diem

2 kommentarer:

Nillano sa...

Härligt ilägg gumman! Så sant som det var sagt!
Kramar om

Anonym sa...

Jag tror inte killar bryr sig om att du har en påse. Eller så är det jag som är alltför blåögd när jag tror på att det är personlighet som räknas... andra kanske är ytligare än vad jag vill tro?