torsdag 18 december 2008

Snabbt och lätt!

Så, då var det avklarat - julklapparna är inhandlade! Hoppas nu bara de blir nöjda.

Vi har ändrat lite på våra traditioner i år. Istället för att köpa julklappar till alla i familjen så köper alla till en person istället. Det drogs lott om vem man skulle köpa till, och för min del blev det mamma. Dessutom så ska jag ju köpa till min brorson som är två och ett halvt år också.

Jag är inte så noga med julklappar, tycker det är svårt att önska sig något. Jag hade tidigare ett år ett förslag om att vi skulle sluta köpa julklappar och istället donera valfritt belopp till ett välgörande ändamål. Man skulle själv välgöra något att donera pengar till, kan vara vad som helst; Greenpeace, Rädda barnen, Cancerfonden, en idrottsklubb, ett katthem. Allt efter smak och tycke. Sedan skulle man på julafton berätta för de andra var man donerat pengarna och varför man valt just det. Tyckte det var en jättebra idé, men resten av familjen höll inte med mig.

Nu när vi börjar få barn i familjen så tycker jag det kunde vara en fin tradition att lära även dem. Även om vi självklart skulle köpa julklappar till barnen.

Vad tycker ni om min julklappsidé?

Give the gift of love

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi röstar för ett katthem! ;) /Tass, katterna på Katthemmet Kompis

Anonym sa...

Tjena!
Jag fick liksom hämta lite vinterkläder som skänkts, va.
Det fanns bara damkappor men den är varm den här rosa.
Och stövlarna är 2 nr för små men också varma.
Nån stickad halsduk fanns inte i år men 4 slitna Hermes-scarves får duga.
Lager på lager.
Men fan vad dom luktar parfymen "Opium".
Vilken tur illafall att
det finns välgörenhet när politikerna inte tar ansvar
för oss hemlösa.
Och så får kärringarna som ger till oss känna sig goda i kropp och själ.
Precis som förr i tiden innan välfärdsstaten...
Tack och hej, leverpastej!