tisdag 16 december 2008

Dålig uppdatering

Blev visst ont om bloggande igår. När jag kom hem var jag supertrött, gick dock in på internet för att snabbt kolla mina konton för at se om pengarna för resan till ILCO-helgen kommit än - vilket de inte hade. Min kära vän Tess tjatar om att vi ska gå ut på lördag, och känns nog som en förutsättning att de pengarna kommer in i så fall. Har ju inte ens köpt färdigt julklapparna än. Jag fattar intenär jag blev så extremt oekonomiskt, förstår verkligen inte var pengarna tar vägen! Tycker inte att jag har slösat denna månaden, men likt förbannat så är pengarna borta...konstigt!

I alla fall, det blev ingen träning igår - nån som blev förvånad? Tess, min kära träningskompis var slutkörd i kroppen (eftersom hon kör typ 100 pass/vecka) så vi bestämde oss för att ta en promenad istället. Efter det gick vi hem till henne och fixade lite med den stora maskeradfesten som vi ska ha i slutet av januari.

När jag väl kom hem vid kl.22 fick jag ställa mig och ordna lunch till idag lite snabbt, kom väl i sängen vid kl.22.30 ungefär.

Idag är jag verkligen jättetrött, och skall till råga på allt jobba till kl.18, förstår inte hur jag skall orka det! Det lutar åt att det blir typ 30 min städning när jag kommer hem och sedan bums i säng...om inte för att sova så i alla fall för att läsa. Har precis börjat läsa en bok som jag varit sugen på länge "Svensk Maffia", tala om att jag alltid har en tendens att förena privatliv med arbete. Vilka är era favoritböcker?

Need to sleep

3 kommentarer:

Madde (maddepladder) sa...

Mejlar ekonomiansvarig och kollar läget...

/M

Nillano sa...

Det där med ekonomin känner jag igen. Dess värre ser alla mina månader ut så. Men är väl så när man har rörlig inkomst, men är ju iofs då man ska ha lärt sig att spara, men går inte. Men nu ska jag föraöka vända min tränd med tomma konton och styra upp min ekonomi. Men inte lätt. Sjukinkomsten är inte hög =( Ska bli skönt när jag kan jobba in lite klirr i kassan.
Det där med att förena jobb och fritid. Vet hur det är... men är ju faktiskt så att man formas ju. Jag menar du är ju intresserad/insatt i det du jobber med. Du skulle sätt mig när jag jobbade 13 timmars pass natt i fyra år... man levde med sina kollegor och det blev en livsstil.

Hellie sa...

JAg SKA börja föra kassabok nästa månad. Förstår verkligen inte vart alla pengar tar vägen. LEvde ju som student i över 3 år så borde lärt mig konsten att vara sparsam.

Förra månaden vet jag att jag slösade något, men tycker inte jag gjort det denna månaden så fattar ingenting. Behöver verkligen spara. Dels vill jag ju ut och resa efter operationen, dessutom är det bra att ha lite pengar på sparkontot när man är sjukskriven, för man kan ju ladrig vara säker på när/om/hur försökringskassan bestämmer sig för att ebtala ut. Dessutom vill jag gärna köpa lite möbler (platt tv, tv-bänk osv) särskilt om det skulle bli så nästa år att jag faktiskt flyttar till en 2a.