onsdag 17 december 2008

Vart tog natten vägen?

Att jag aldrig kan få känna att jag sovit klart. Var hemsk när klockan ringde i morse, hade en stark känsla i kroppen som skrek; jag vill inte! Som en trotsig 2 åring ungefär.

Bestämde mig för att flexa 30 minuter på morgonen, är det som går att flexa för sedan börjar telefontiden. Idag tog jag bussen till jobbet, min tjejen jag samåker med skulle nämligen inte in till kontoret på morgonen. Hon sa dessutom igår att vi imorgon kommer åka till jobbet senast kl.07 typ...shit, hur ska det gå!? Idag blir det inte till att jobba över i alla fall, tack gode gud! Ska nämligen på nån föreläsning på eftermiddagen så när vi slutar där som kommer man ju inte åka in till kontoret för att jobba över. Dessutom är föreläsningen typ 500 meter hemifrån mig.

Planen för idag, är att träna - som vanligt! Får väl se hur det går. Tror det är ett bodypumppass kl.19 som jag tänkte satsa på att genomföra. Det är dessutom på det gymmet som jag kan promenera på (mitt gymkort gäller på två ställen som tillhör samma kedja), det betyder att jag inte är beroende av Tess för att ta mig dit. Tror nämligen att hon har RPM pass idag och det är inte min grej, även om jag visserligen tänkt ge det en chans någon gång för jag behöver verkligen träna konditionen.

Så vad tror ni, kommer jag lyckas ta mig till gymmet idag?

"Don’t you know, pump it up. You’ve got to pump it up."

4 kommentarer:

Madde (maddepladder) sa...

Jag tror att du kommer att lyckas! Men när ungefär tror du att föreläsningen slutar? Min erfaranhet säger mig att man bör gå och träna så snart som möjligt efter att man kommit hem, alternativt inte gå hem emellan. Har man väl satt sig ner hemma och slappnat av DÅ är det jobbigt att ta sig iväg!

Hellie sa...

Jag slutar kl.16 eller kl.16.30 skulle jag tro. Så kommer med andra ord hinna hem och slappa till innan passet börjar. Och jag känner igen problemet du beskriver, precis så är det, särskilt om jag inte har någon som kan dra med mig.

MEN, när jag tidigare tränat och kommit in i en regelbunden träning minst 3 dagar/v så hade jag inga problme med atts släpa mig till gymmet oavsett när passen var. OCh jag vet ju faktiskt hur otroligt bra jag kommer på så fort jag tagit mig dit. Känns ju bättre bara jag sätter min fot i lokalen.

Jag ska försöka iaf, det ska jag!

Madde (maddepladder) sa...

Men det kanske hjälper om du försöker ta ett tidigare pass nu i början innan du kommit in i det?

Hellie sa...

Problemet är att det inte finns något tididager pass som jag vil träna på det gymmet jag kan gå till. Alternativet är att styrketräna, men då jag har så kass motivation nu så blir det nog inte så seriöst...dessutom så är det massa små 17åriga grabbar i vägen överallt där.