torsdag 4 december 2008

I´m sick and tired of always being sick and tired

Tänkte först skriva att jag visserligen inte är sjuk (med tanke på rubriken) men kom på att de vore en lögn att säga så. Jag har ju faktiskt Ulcerös kolit och dessutom ileostomi...så frisk vore ju synd att säga att man är, men mår i alla fall rätt bra rent fysiskt!

I vilket fall så är jag trött, rejält trött!!! Har suttit i en bil större delen av arbetsdagen då jag varit på tjänsteresa, och man blir verkligen inte pigg av att bara sitta där i bilen. Under bilresan hade jag en diskussion med mina medpassagerare om att det vore trevligt att vinna massa pengar, efter lite drömmande och filosoferande sade en av dem att pengar kvittar och att man får vara glad att man är frisk och kry istället. Då fick jag mig en tankeställare, frisk och kry är väl kanske inte något jag skulle kalla mig, även om folk inte märker av varken min sjukdom eller stomi. Ja, så kan det vara...mycket man inte vet om andra människor, så man ska vara försiktigt med att tro att man vet mer än vad man gör. Nästan lite kul ibland att man har en liten hemlighet, i form av en påse på magen, som människor runt omkring en inte har någon aning om! Hehe...de skulle bara veta!

Efter jag jobbat klart tog jag en sväng på stan, köpte nån sorts badrumsgrej. En liten hyllgrej man kan hänga i duschen och ha schampo och så i och så köpte jag ett långt svart linne på Gina Tricot, är ett praktiskt basplagg som är bra att ha under klänningar som är lite på gränsen till för korta.

Blir nog inte så mycket längre rapport än så från dagen. Kan meddela att jag börjar bli mig själv igen dock...inte lika deppig som igår, och imorrn är det ju äntligen fredag, UNDERBART!

Keep smiling

3 kommentarer:

Nillano sa...

Hej!
Jag minns inte nu vad det var du jobbade med!?
Väldigt bra inlägg!!
Ja vilken hemlighet vi har.
Är det bara få tal som vet om att du har stomin?
Känns som jag bara luddar ihop alla historier sen helgen och blir förvirrad när jag tänker tillbaka och vill minnas allt.
Skönt att du börjar få balans och bli dig själv igen =)
Sussa gott!!
Kramar

Madde (maddepladder) sa...

Hellu, nu har jag hittat hit! Jag smög in bakvägen via Nillas blogg, hoppas det inte gjorde något...

Det där med att folk antar att man är frisk kan ju faktiskt kännas i hjärtat. Tycker jag iaf.

Kram! :)

Hellie sa...

Nilla: Självklart vet en hel del om att jag har stomi, hela släkten och mina närmsta vänner. Sen vet jag ju inte vilka folk berättat detta för. Vänenr som jag inte står så nära, som är mer av bekantas bekanta vet inte om det, om inte någon sagt det till dem. Men känner mig mer redo än tidigare att låta folk veta om det nu, men samtidigt så har jag ju inte kvar påsen så jättelänge till hoppas jag! Jag jobbar som socialsekreterare, och på tjänsteresan igår åkte jag med männsikor jag aldrig tidigare träffat så de visste ju inget. Berättar ju inte om min situation för klieter och så.

Madde: Du är hjärtligt välkommen hit! Får dock se hur länge bloggen finns kvar, har ännu inte riktigt bestämt mig för om jag ska ha den eller ej!

Kram på er, hoppas vi ses snart igen!