lördag 6 december 2008

Tänk om vi skulle vakna utan läppar med hela munnen fylld av jord bakom tungan inga ord

Denna sovmorgon har varit efterlängtad må jag säga! Var i och för sig uppe i natt för att tömma stomipåsen, minns inte när jag sov en hel natt senast men det måste vara flera år sedan. Nu för tiden ska påsen tömmas, och innan operationen så var jag ända tvungen att gå upp på toaletten. Skillnaden är att toalettbesöken nu för tiden är mycket snabbare avklarade.

I vilket fall som helst var det skönt att sova. Väcktes sedan av katterna. Den ena låg på kudden brevid mig och spann medan den andra klättrade upp på min mage och la sig. Finns ju helt klart värre sätt att bli väckt på!

Insåg dock att jag har en del grejer som jag måste ta tag i nu. Ska till systembolaget för att köpa lite grejer till inflyttningsfesten jag ska på ikväll. Tänkte även ta mig till gymmet för att försöka röra lite på kroppen. Sen så måste jag ju även köpa en inflyttningspresent till kvällens fest. Kl. 14 har jag dessuton tvättid så får ordna lite med det, som vanligt är det massor med tvätt! Lägenheten behöver dessutom städas - som vanligt! Och sen ska man ju göra i ordning sig inför kvällen, innan det bär av till Tess för lite käk, ett par drinkar och Guitar Hero. Sedan tar vi oss till inflyttningsfesten tillsammans och sen blir det krogen. Blir säkert en kanonkväll, man har ju inte roligare än vad man gör sig!

Nu blir det frukost så att jag kan sätta i gång med allt jag måste få gjort innan affärer och gym stänger.

"Allt jag ville säga glömde jag i kväll. Allt jag ville vara behöll jag alltid för mig själv... "

4 kommentarer:

Nillano sa...

Känner igen det där med att gå upp. Men jag har fått bra rutin på det så behövs inte varje natt. Skönt. Oftast bara när jag tar väldigt sovmorgon, men då mest luft. Urk på mat och sånt som gör det luftigt.

Du hade en del att göra idag =) hoppas du fått det mesta gjort. Låter som du kommer få en kanon kväll. Jag skulle med vilja festa, men inte kommit så långt i min process ännu, eller vad man säger. Men på fredag kanske jag tar lite dricka, julbord med jobbet =)

Gillar dina dikter/citat och sånt du skriver. Du kanske sätt i min blogg att jag har lite där med. Gillart!

Fint det blev med chatrutan och räknaren :D

Trevlig kväll nu!
Kram

Hellie sa...

Jag får gå upp minst en gång per natt. Men visst, vissa gånger är det mestadels luft.

Jag fick gjort allt jag skulle, utan träningen =)

Citaten på bloggen är mestadels delar från olika KENT låtar - underbar MUSIK!

Nillano sa...

Kent... får väl försöka lyssna mer på han, aldrig tiktigt gjort. Inte för jag inte vill mest bara för jag inte gjort det...

Hellie sa...

KENT är ingen han, utan de. ÄR alltså en grupp - även kallade Sveriges största rockband. Som nybörjarlåt rekommenderar jag "Utan dina andetag". Är världens vackraste text - den ultimata kärleksbeskrivningen.