tisdag 30 december 2008

Lite bättre...

Känns lite bättre nu, inte lika illamående. Lyckades få i mig två smörgåsar på kafferasten, vilket nog fick mig att må bättre och dessutom satte igång min hunger!

Ska gå på torget här på den lilla orten jag arbetar efter jag slutat för dagen. Behöver få köpt lite saker såsom mascara, strumpbyxor, hårnålar samt lite mat på Ica. Lär nog även köpa en banan eller nåt snabbt att äta för att dämpa den värsta hungern.

Väl hemma så är det tvättid och så ska jag hämta klänningen hos skräddaren.

Ringde bussbolaget förut angående min borttappade plånbok. De uppgav att de endast brukar höra av sig ifall de återfinner det borttappade - hur ska jag veta då om/när jag ska göra en förlustanmälan på mitt körkort? Men han sa att han skulle maila hittegodsavdelningen så de tar en extra titt och kontaktar mig om de hittar den. Är ju helt värdelöst att inte ha legitimation - kommer antagligen varken lyckas ta ut pengar på banken (bankomatkortet är ju också borta) eller hämta ut mediciner/hjälpmedel. Har en salva beställd till apoteket för huden under stomin, men frågan är om jag kommer kunna hämta ut den utan leg. Får väl hoppas att man efter alla år är känd på apoteket så att de litar på att jag är jag. Kan väl inte finnas så många unga tjejer i min lilla stad som beställer stomihjälpmedel, eller?

Jag är ju jag, eller hur? Lovar!

3 kommentarer:

Hellie sa...

Nilla: Råkade radera din kommnentar.
För at mamma ska kunna hämta ut på apoteket ska hon ha sitt leg med sig (tror de funkar så iaf), det gröna apotekskortet avnäds inte längre.

Ska åka med mor hem men hon har bråttom så hinner intw emed mig till banken, men om det inte går så får jag göra som jag gjort hittills, föra över pengar till Tess konto så hon kan ta ut till mig.

Löser ju sig på ett eller annat sätt =) Men man blir lite handikappad (mer än vad man redan är ;) ) utan leg.

Madde (maddepladder) sa...

Tror inte det blir några problem att hämta ut salvan då den redan är beställd! Så sa dom till mig iaf när jag hämtade ut hjälpmedel med ett gammalt leg som inte var giltigt längre att eftersom varorna redan var beställda så var det ok men jag hade inte fått beställa varorna utan mitt giltiga leg.

Anonym sa...

Önskar dig ett Gott Nytt År! Hoppas att du mår bra. Tror inte det ska vara några problem med apoteket. Så länge det bara är en salva som ska hämtas tycker man ju att det inte är så allvarligt. Jag hade förstått om de tvekat över sprutir eller narkotikaklassade lkm. Men en salva tror jag är ok! (hade jag tyckt i af!)
Ha en bra kväll! Kram