fredag 5 december 2008

Längtan, alltid denna längtan...

...till helgen! Sååå skönt det ska bli, är precis vad jag behöver Idag är jag mig själv igen fullt ut! Det vill säga glad glad och glad! Kan se ljust på livet igen även om inte allt är så jäkla ljust egentligen. Är inget som har hänt för att förändra min sinnesstämning, på samma sätt som att det inte var något som hänt när jag kände mig så deppig. Är väl helt enkelt så att man har sådan dagar ibland.

Ikväll ska jag titta på Idol, troligen blir det tillsammans med mina syskon, deras respektive och syskonbarn. Känner att det var allt för länge sedan vi umgicks en kväll ihop. När man kommer hem från jobbet är det ju kolsvart så då känns det ju mer eller mindre som det är läggdags, är ju svårt att lämna sin lägenhet överhuvudtaget, därför blir handling, träning och sociala aktiviteter lidande. Längtar verkligen efter ljuset nu! På min lilla endags resa i Sverige igår så fick jag se snö, var ju första gången denna vintern som jag såg rejält med snö. Var så fint och jag önskar det kunde komma lite här också så det blir lite ljusare.

Jag har tänkt att skriva ett inlägg angående min sjukdomshistorik här om ett tag, är ju en del av mig - och en av anledningarna till att bloggen skapades. Att ventilera tankar kring detta och möjligheten att andra i liknade situation, eller folk som bara är nyfikna, kan ta del av om hur det kan vara att leva med Ulcerös kolit samt ileostomi.

December - har du nåra hjältar kvar, då är du en sällsynt art, den sista i sitt slag

Inga kommentarer: