fredag 19 december 2008

Tjuvlyssnat

Ni vet säkert redan om det, men vill ändå passa på att tipsa om Tjuvlyssnat. När jag går in och läser där så får jag mig alltid en gott skratt, eller i alla fall dra på smilbanden lite.

Har diskuterat med en kompis hur stor sanningshalten är i det som står där, alltså om det verkligen är så att någon hört dessa konversationer eller om det är påhittat. För min del känner jag att det kvittar så länge det fyller sitt syfte för mig, det vill säga att roa mig.

Nedan följer två exempel, orkade inte leta upp något av de bästa utan tog två av de som var upplagt nyligen.

Vi får hoppas att matte kan stå för den delen
"En kille och två tjejer ~17 pratar om killens nya hund.
Killen: Jag ska lära den allt jag kan!
Tjej 1: Haha, det blir ju inte mycket inte!
Tjej 2 nickar instämmande.
Killen: Joo fan, jag ska lära den matte!
Tänk va coolt om jag ba "vad är 10+5?" och så skäller den fem gånger!
Alla blir tysta."


"Kvinna ~45 ska dra sitt kort för att betala men hon får det inte att fungera.
Manlig expedit ~20 erbjuder sig att göra det, drar kortet och pekar på displayen.
Expediten: Så nu kom det fram här… magiska fingrar!
Kvinnan: De kommer alltid för dig va?
Expediten (väldigt nöjt): Jo, de gör ju det!"


Minns att jag låg och lästa igenom alla inlägg som finns på tjuvlyssnat när jag låg hemma och var sjukskriven i januari.

Ett gott skratt förlänger livet

Inga kommentarer: