onsdag 10 december 2008

Salt!

Jag vill ha salt, behöver salt! Är helt galet sugen på salt! Mitt craving måste ha att göra med stomin och att jag haft en del flöde idag, och så har jag säker fått i mig för lite salt det senaste. När man har stomi behöver man nämligen få i sig extra mycket salt och vätska då man inte har en tjocktarm som tar upp sådant.

Problemet är att jag inte har något salt ätbart hemma (som chips, nötter o.s.v.). Däremot har jag en del gott sött hemma, men är verkligen inte sugen på det, vill ha SALT!!! Nu! Blev så desperat att jag kokade snabbmakaroner med massor med salt i vattnet, var gott med salt...men räckte inte riktigt. Får helt enkelt försöka klara mig utan salt, fast det jobbiga är att jag vet att sugen beror på att kroppen behöver det. Kanske skulle ta mig ett glas resorb, där i är det ju salter.

Nu sitter jag och kollar på Grey´s anatomy, och nej - jag har inte kommit längre med städningen. Får försöka ta tag i det i reklampauserna.

2 kommentarer:

Nillano sa...

Tusan har inte lärt mig det där med att känna av salt begäret än vätskan satte sig ganska snabbt salt märker jag inte förens det är riktigt stort sug.
Det finns ju vätskeersättnings recept som du kan koka ihop själv, sök på internet, eller vinns nog i tips på ilcos sida med.
Jasså du ahr ju resorb, ta det!!

Hellie sa...

Detta var nog första gången sedan operationen jag hade ett riktigt saltbegär. Märkte det på så sätt att jag gick runt som en galning och kollade skafferi och kyl efter något. Annars är jag mer sugen på någon specifikt, t.ex. chips. Glömde dock att ta en resorb. Men ska göra det nu istället!