söndag 7 december 2008

Somnar om och vaknar igen som jag alltid gör...

Mår fint idag, blir sällan bakis...men seg det är jag. Var en annorlunda kväll igår, men ändå kul! Hade i alla fall inte tråkigt, är ju svårt att ha det i Tess sällskap!

Något som jag dock inte är lika nöjd med från gårdagen är att jag alltid lyckas skicka iväg sms, som jag såhär dagen efter ångrar något. Men, som jag skrev igår: bättre att ångra det man gör än det man inte gör. Och är ju inte som om jag skrivit något jag inte menar, bara sådant jag kanske inte behövt meddelat. Någon annan som känner igen sig i denna situation tro?

Idag blir det rätt lugnt, inga planer alls faktiskt, kanske skulle ta sig ut på en promenad i solen. Städa lägenheten är ju också ett starkt tips till mig själv. Sen så har mitt julpyntande inte kommit så långt...har inte ens fått upp adventsstjärnan än. När jag försökte med det så insåg jag hur mycket lättare det varit om man var två. Jag skulle liksom behöva ett par armar till. Eftersom stjärnan är ny för i år är det svårt nog att bara veckla ut den, den vill hela tiden tillbaka till sitt förpackningsläge. Bara detta kräver ju två händer! Sen så ska man dessutom lyckas knyta fast lampsladden - ja ni ser ju, jag har två händer för lite. Katterna är ju liksom inte till någon direkt hjälp.

Nu ska jag gå och tina upp en kycklingfilé. Tänkte göra kycklingtacos med massor med creme fraiche med pressad vitlök i, mums! Jag, hungrig? Kan jag väl ändå inte tro!

"Vaknar upp och somnar igen, vet inte vad jag väntar på. Svara: fick du nog, ja det fick du nog. Kan du några fler runda ord att imponera med, gör ett intryck, le! Gör ett avtryck som sitter längre än de du redan gjort... "

4 kommentarer:

Nillano sa...

Vist känner man igen sig.
Finns mycket som man meddelar som inte alltid behövs.
Men jag är ju sån också... babbalar på och tänker sen :P

Hoppas du får upp stjärnan. Själv är jag så van med två händer, men vist vore det trevligt med fyra. Inte bara när man ska hänga upp stjärnor ;P
*Skratt*

Anonym sa...

Tack för gårdagen!! Vi kan ju aldrig misslyckas!!
Det där med sms:en va väl inte nån fara igår..har väl varit värre ;)
Seeeg idag!! Nu ska jag snart hem till mamma o pappa o käka gott, sen får vi ser om det händer nåt ikväll..annars blir det nog soffläge och en film!
Puss puss

Hellie sa...

Soffläge och film hänger jag gärna med på i så fall! Med något gott att äta till kanske? =)

Puss på dig frugan ;)

Madde (maddepladder) sa...

Oh yes, klart man känner igen det där (både sms-skickandet och avsaknaden av ett par händer till)! ;)