måndag 8 december 2008

MÅNDAG

Är det något man kan lita på så är det att den alltid kommer tillbaka, och då är det inte boomerangen jag talar om - utan måndagen. Känns tryggt va? Spelar ingen roll om vår helg varit underbar eller fruktansvärd, måndagen kommer i vilket fall - för oss framåt. Framåt, dag för dag går tiden. Och vi blir äldre och rikare, på erfarenhet.

Känner att jag den senaste veckan gått väldigt mycket upp och ner i mitt mående, från heldeppig till toppenglad. Tror min deppighet hänger ihop med ett längtan efter närhet och kärlek. Känns som det är omöjligt att hitta någon som man känner sig som ett med. Och om man, mot alla odds, ändå gör det så går det ändå bara åt skogen. , vad deppig och bitter jag låter - så kan vi ju inte ha det!

Som sagt, måndag! En möjlighet till en nystart. Jag ska även denna vecka försöka förändra mitt liv genom att få bättre självdisiplin och ta tag i träning och städning. Träna minst tre dagar per vecka och städa cirka 30 minuter varenda dag. Hur bra låter inte det? Och troligen skulle jag må mycket bättre av att faktiskt göra det också. Vem blir lycklig av att ligga och dega på soffan?

Vad ska ni göra för positiva förändringar i ert liv denna veckan?

Let´s do some changes

Inga kommentarer: