torsdag 11 december 2008

Klieri kliera

Det kliar kliar kliar!

Vaknade i morse av att en av katterna sitter och kräks. Var ju bara till att gå upp och torka bort. Till råga på allt så hade han kräkts på överkastet, vilket inte var första gången. De är lite lustiga så, att de oftast vill kräkas på något som t.ex. överkast eller en matta. Så minns jag att hundarna var också, undra varför det är så?

När detta var ordnat kände jag att det kliade lite under plattan på stomipåsen. Hoppade in i duschen och duschade och satt mig sedan för att byta påse. Men nästan med en gång bär den nya påsen kommit på så fick jag en jäkla klåda, trodde jag skulle bli galen! Tog en kortisonsalva jag fått av stomiterapeuten och smörjde lite runt om plattan, men det hjälpte ju ingenting då klådan satt under plattan. Bestämde mig för att så här kan jag inte ha det, blir ju galen! Så skickade ett sms till tjejen jag skulle åka till jobbet med för att meddela att jag inte ska åka med. Sen tar jag en hög med kompresser och en hundbajspåse och sätter mig i soffan. Jag river av stomipåsen och sätter kompresser och hundbajspåse på plats som skydd för en eventuell "olycka", smörjer in huden ordentligt med kortisonsalva och njuter av att få luft på området som nästan alltid är täckt av en jäkla plastbit. Nu har jag ingen klåda alls, men är orolig att den skall komma tillbaka med en gång när jag sätter på ny stomipåse, men vi får väl se. Måste även tvätta bort kortisonsalvan som jag har på huden, annars fäster inte påsen.

Trött är jag också, när jag sitter här och skriver känner jag hur ögonlocken blir tyngre och tyngre..inte lätt att hålla dem uppe.

Det var allt för nu

Godmorgon!

1 kommentar:

Nillano sa...

Vilken morgon. Men har du inte såna där bra hudskydd som man kan få av stomiterapeften? jag har några jag testat och kan rekomendera...