onsdag 17 december 2008

Jag har bestämt mig...

...för att inte träna idag. Jag är verkligen dödstrött! Och även om jag vet att jag skulle piggna till om jag gick till gymmet så har jag beslutat mig för att inte göra det. Har ett par hantlar här hemma som jag tänkte leka lite med. Det som stör mig är att jag egentligen vet hur bra jag mår av att träna, och hur stolt jag skulle känna mig om jag faktiskt gjorde det. Men beslutet är taget.

Istället tvättar jag lite, såg att ingen använde tvättstugen så slängde in lite paniktvätt. Ska även strax ställa mig och göra lunch till morgondagen, blir troligen kyckling/pastasallad om grönsakerna är fräscha. Sen så blir det väl en stund tv och sen bums i säng kl.21 idag. Ska åka till jobbet redan kl.07 i morgon så det kan behövas.

Men gott folk, jag har inte gett upp. Ska försöka ta nya tag i morgon ifall jag inte åker in och handlar julklappar. Hoppas på att Tess då kan tjata med mig till gymmet.

Ja, jag vet...jag är kass. Men jag har inte alltid varit sådan här. En gång i tiden så tränade jag styrketräning varannan dag och tog långpromenad varannan dag. Ska hitta tillbaka dit igen! Finns flera anledningar till varför jag tjatar om att jag behöver träna;
  • Jag vill självklart forma min kropp och bygga muskler för att det är snyggt
  • Jag vet att jag mår både fysiskt och psykiskt bra av att träna
  • Min kropp behöver byggas upp, dels efter operationen som jag gjorde 26 maj-08 men även inför den operationen jag väntar på

Detta är väl skäl nog för att behöva/vilja träna? Så, jag har som sagt inte gett upp. Jobbar fortfarande på det. Och jag vet att, som alltid för, när jag väl kommer in i att träna regelbundet så gör jag det på automatik.

1 kommentar:

Anonym sa...

Attans, ingen träning!! Men ska dra med dig mer, looovar..du jobbar ju så dumma tider bara..Puss frugan!