onsdag 16 september 2009

Toalettdagbok

Måste börja föra en skitbok - rent utsagt. Har verkligen noll koll på hur många gånger per dygn jag är på toa, men känns emellanåt lite mycket. Eller rättat sagt, vissa timmar är det mycket. Sen så tror jag att jag var uppe tre gången i natt och det är ju inte heller direkt ovanligt. Undra hur många år sedan det är man sov en hel natt senast? Känns helt overkligt att man ens kulle kunna göra det? Gör folk verkligen det? Sover från kväll till morgon?

Har kommit på att jag inte tagit mina asacolsuppar (lokalbehandling för ändtarmen för er som undrar) på ett bra tag, får nog börja med det igen. Och så tänkte jag att jag ska börja ta loperamid (stoppade medicin) regelbundet igen så kanske jag får ner antalet toalettbesök.

Jaa, kanske inte alla som uppskattar sådant här snack - men är ju faktiskt en del av det min blogg handlar om - och så här är livet som sjuk (för mig i alla fall). Och finns betydligt värre och ärligare saker jag hade kunnat berätta - trust me!

2 kommentarer:

Nillano sa...

Tråkigt du inte kan sova hela nätterna, men fick du inte sova någon natt med påsen heller? Jag får oftast sova hela nätterna, mer ovanligt att gå upp. Beror på vad man äter och när osv. Men allas magar är ju så olika.
Jag känner verkligen att jag har det bra med min påse ;D
Kram

Ina sa...

Hej tjejen!!

Skönt att allt är bra med dig.Tänkte bara berätta att jag inte heller tog min medicin för ändtarmen på ett tag..Och då gick jag mkt oftare på toa än jag gör nu när jag tar dom regelbundet.Kom även lite blod också där ett tag,men så sa min läkare att det var jätteviktigt att ta medicinen regelbundet alltid (hela livet om man ska funka normalt utan påse)!!För mig var det en varningsklocka om hur viktigt det är att ta dom.Sen att även ta dimor regelbundet underlättar ju också väldigt mycket..Prova med det så blir det säkert mycket bättre för dig på nätterna!!

Mvh Ina