lördag 5 september 2009

Lördag 5 September 2009 - Endorfiner

Jag känner mig speedad, glad och lycklig!

Jag kom precis hem från ett tufft, men samtidigt underbart skönt och roligt träningspass. Känns som kroppen är hög på endorfiner och det är en underbar känsla. Känner mig ofattbart lycklig och helt oövervinnerlig. Detta är verkligen den bästa känslan! Ja, ok, att vara nykär är väl inte en dum känsla heller, men det är ju långt ifrån aktuellt för mig som den eviga singeln jag är.

Känns som om jag verkligen kommit in i träningssvängen nu, när man känner att det är en självklarhet att gå till gymmet, behöver inte ens fundera på det. Är lika självklart som gå på toa eller borsta tänderna. Något man helt enkelt måste göra för att må bra.

Jag rekommenderar verkligen ALLA att träna! Det gäller bara att hitta den träningsform man gillar. Finns inga ursäkter (om man inte är VÄLDIGT sjuk d.v.s). Det där som jag ofta hör från folk om att inte "ha tid" är bara bullshit! Tro sjutton att man har tid för träning en par dagar i veckan (ok, om man inte är ensamstående förälder med barn och utan socialt nätverk - med det är det inte så många som är).

Träning får en att må bättre, bli piggare, starkare och friskare. Man lever troligen ett längre, eller i alla fall bättre liv - Hur kan man INTE ha tid med det?

Jag kan komma hem från jobbet och vara jättetrött, jag släpar mig i väg till träningen men väl fem minuter in i den så är humöret på topp och jag känner mig mycket piggare, gladare och klarare i huvudet. Jag får ut aggressioner och spänningar.

Så gott folk, tränar ni inte nu, så börja - DET ÄR NI VÄRDA!!!

Inga kommentarer: