fredag 11 september 2009

Fredag 11 September 2009

När jag skrev datumet ovan insåg jag att det är samma datum som trerrorattckerna i USA ägde rum. Minns den dagen tydligt, satt på gymmet och styrketränade, kollade lite på tv:n under tiden när de plötsligt visar planet som flyger rakt in i den andra skyskrapan. Allt stannade upp, folk satt som fastklistrade faramför tv:n. Efter att suttit och bara stirrat sen stund cyklade jag hem och fortsatte att titta hemma. Man kunde inte förstå, inte begripa att et var sant och vilka förödande konsekvenser det fick.

Något år senare mördades Anna Lindh samma dag. Minns även detta tydligt. Gick och lyssande på radio i mobilen, så som jag alttid gjorde när jag hade den telefonen (älsakde att ha radio i, varför finns inte det alltid?). Jag gick vid centralstationen, på väg till skolan. Var min första vecka på socionomprogrammet. Även detta gav en otroligt overklig känsla. Och man följde nyhetsrapporteringarna noga.

Dagen till ära vill jag påminna om att livet är bräckligt, och hälsan likaså.
Så visst, planera för framtiden, men LEV I NUET!!!

Inga kommentarer: