söndag 28 februari 2010

Stockholm - Fest, Koh Phangan och Kent

Korten är i helt fel ordning och borde självklart egentligen vara sist i inlägget, men blogger samarbetar inte alls med mig just nu, så håll tillgodo!




Koh Phangan


Förfest


Therese på tåget till Sthlm i vår egna lilla "hytt"


KENT konsert



Tågfrukost i 1:a klass


Så, då var jag hemkommen efter en helg i Stockholm. Vi var där från fredag kl.10 till söndag kl.16. Det enda som vi hade spikat på hela helgen var som sagt Kent konserten på fredagen, och det var underbart att kunna göra precis vad vi ville med resten av tiden, precis vad jag behövde!

På fredagen åkte vi upp redan vid kl.06. Då tåget vi egentligen bokat blev inställt pga vädret (de ville glesa ut antalet tåg) så fick vi boka om till ett annat tåg. Skillnaden var endast 40 min och vi fick dessutom åka i 1:a klass (vilket vi inte hade beställt egentligen) samt blev bjudna på frukost Dessutom hade jag och Therese turen att hämna i en egen liten inglasad sak i vagnen, jättemysigt! När vi kom fram så blev det en sväng på stan, lunch på Taco bar, checkade inte på vårt (sunkiga) hotell, sov, åt kebab och sen blev det fest på Soap bar. Men trötta som vi var efter att gått upp kl.04 så åkte vi hem vid kl.02. Jag vaknade dock på natten och höll på frysa ihjäl, det var iskallt på rummet så jag fick ta på mig massa kläder. Till råga på allt så mådde pyton, mådde så fruktansvärt illa, jag som aldrig brukar bli bakis - är väl gammal nu...

På lördagen blev det återigen en sväng på stan, mat på Koh Phangan som var en jättemysig thairestaurang. Sen bar det av till hotellet för att vila lite, göra i ordning och och sedan var det dags för Kent konserten. Som alltid så var de bra, men saknade många av mina favoritlåtar. De spelade (såklart) mest de nyaste låtarna, och jag är tyvärr inte så inlyssnad på den skivan.

Vi var dock så trötta efteråt att vi orkade inte gå ut på lördagen, så blev ett snabbt stopp på Burger king och sedan åkte vi tillbaka och soooov!


Idag har vi gått ännu mer och kollat i affärer, jag har hittat så otroligt mycket saker som jag skulle vilja ha, men med tanke på att denna lönen är de sista pengarna jag har att ta med mig till Thailand så är det sparbudget som gäller! Köpte dock ett större minneskort till kameran så jag får plats med massa kort på resan. Sen letade vi efter något vettigt ställe att äta på innan det bar av hem, blev tillslut pestopasta med kyckling.


På tåget hem så kollade vi på sommaren med Göran, helt ok, men inte bästa filmen jag sett direkt.

Inga kommentarer: