fredag 19 februari 2010

Veckans träning

Har sett/kommer se ut som följer:

Måndag: Kort cardio & styrka (armar)
Tisdag: Vila
Onsdag: Styrka (Rygg & bröst)
Torsdag: Vila
Fredag: Styrka (armar) (+ Cardio?)
Lördag: Fys (+ cardio?)
Söndag: Vila (Promenad?)


Märker att jag nu, när jag kunnat börja styrketräna igen, att jag lagt av cardioträningen men den är dock nyttig så bör ta tag i detta igen. Om det är någon som undrar varför ben och mage inte är med på min styrketräning så beror detta på att min mage inte är läkt efter operationen i december ännu. Magen väntar jag ett tag till att träna rent fokuserat på (magmusklerna kommer ju med i de mesta styrkeövningar man gör ändå). Ben tänkte jag nästa vecka testa lite smått, blir väl dock inte maxvikter direkt då det tar en del på magen att köra ben.

I tidags skulle jag egentligen provtränat kickboxning men då vännen jag skulle gjort detta med hade ont i halsen så blev det inställt. Hoppas på att det blir av tisdag nästa vecka istället. Blev att jag jobbade kl.08.00-20.30 i tisdags istället. I torsdags hade jag tänkt köra fys, men passet var fullbokat och jag behövde återigen jobba över så fick bli så istället. På söndag kommer jag nog vara aningen bakfull så då blir det ingen träning tyvärr. Men en promenad ska jag väl ta mig ut på i alla fall.

Längtar till vår/sommar då det kommer kännas betydligt lättare att ta sig ut på morgonpromenader!

Inga kommentarer: