torsdag 25 februari 2010

Äntligen får jag andas lite...

Är det någon av er som har saknat mig och mitt bloggande?
Jag har jobbat jobbat och jobbat denna veckan, är därför jag inte hunnit och orkat blogga.
Är galet mycket att göra nu, min arbetsvecka har sett ut så här:
Måndag: Jobbade kl.08-18, sedan var jag och tränade efteråt, sen hem och däcka i sängen.
Tisdag: Jobbade kl.08-21, sedan hem och däcka i sängen.
Onsdag: Jobbade kl.08-20, sedan hem och däcka i sängen.
Och idag, torsdag kom jag från jobbet "redan" kl.17.30, så jobbade bara över en timme idag. Och han även träna efteråt - underbart!
Synd att allt extra arbete inte generera pengar så hade man i alla fall kunnat se fram emot att unna sig något extra när den lönen kommer...
Imorgon åker jag och Therese till Stockholm tidigt. Vi ska vara där hela helgen, och på lördag ska vi se Kent konserten där. Det är även det enda vi har planerat så ska bli skönt att kunna spendera tiden precis hur man vill, pengarna måste dock hållas hårt i för detta är sista lönen innan vi åker till Thailand om 13 dagar.
Eftersom jag bara hunnit träna två dagar denna vecka, så är jag lite bitter. Dessutom har jag tackat nej till chansen att träna med denna grymma tjejen som kunde agera min PT vid ett gympass i Stockholm, men ekonomin sätter stopp just nu, även om det var ett galet bra erbjudande.
Hoppas i alla fall helgen bjuder på en chans till att varva ner och få lite andrum, för är superstressad! Den senaste tiden har varit så jäkla mycket på jobbet, och det ser inte ut att minska framöver heller...
Några tecken på hur stressad jag är att jag lyckades gå rakt förbi en stor anstalt när jag skulle träffa en klient där igår, hur fan missar man en stor jäkla anstaltsbyggnad? Sen så är jag helt galet förvirrad, glömsk och allmänt snurrig. Jag är lättirriterad och otrevlig, kommer hem efter att jobbat över och är redo att störtlipa. Sen så har jag haft lite ont i magen de senaste två dagarna, detta är första gången sedan senaste operationen jag känner något negativt i magen. Och skulle inte förvåna mig om det är stressrelaterat för känns inte riktigt så som jag är van att det känns när magen bråkar med mig. Så, denna helgen måste ge mig ny energi, om jag inte ska gå under innan jag åker till Thailand.
Efter att en gång tidigare kört min kropp och psyke i botten för att jag inte lyssnade på min kropp och körde på för fullt, så har jag lovat mig själv att inte göra så igen. Jag har gett mig själv ett löfte att ta hand om mig och min kropp, göra sådant jag mår bra av. Umgås med människor som får mig att må bra och inte låta någon styra mig i en negativ riktning. Men vad händer nu?Och hur förändrar jag situationen?

Inga kommentarer: