lördag 6 februari 2010

Såsom det blir ibland så har det nu blivit några dagar utan blogginlägg.

Torsdagen spenderades på att tåg till och från skåne. Var där i tjänsten för att besöka ett familjehem. Väl hemma igen var jag trött och seg. Skulle provbaka en kaka inför lördagens kalas för min bror. Gick dock inte så bra för var tankspridd så hällde i smeten i formen utan att blandat i mjöl i smeten. Så fick hälla tillbaka smeten i bunken igen och ta i mjölet. När jag väl fick inte kakan i ugnen så glömde jag dock ställa tiden, så hade ingen koll på hur länge den varit inne. Var just tiden som var det viktiga för att få till den perfekta konsistensen på denna variant av kladdkaka som jag gjorde. Men sket sig ju helt!!!

I fredags var det jobb, sen var jag och klippte mig. Hade egentligen inte råd med den typen av utgift för behöver spara det sista till Thailandsresan, men hade verkligen panik över mitt slitna hår! Sedan bar det ut en sväng på kvällen med två vänner.

Idag skulle jag på kalas för min bror som fyllde år i veckan. Mådde dock inget vidare på förmiddagen, jätteont i huvudet och mådde illa. La mig och vilade en stund, när jag tvingade mig upp för att baka kakan som jag skulle bjuda på så mådde jag ännu sämre. Slutade med att jag började kräkas så blev varken kaka eller kalas... Visste ju inte om det var något smittsamt jag åkt på. Sov ett par timmar till och sen mådde jag bättre, har inte kräkts något med. Kan kanske har varit så att jag åt en dålig kebabrulle inatt, eller var är det annars som får mig att må så dåligt så kort, och bara kräkas en gång?

Hur har er helg varit hittills?

1 kommentar:

sakke sa...

Helgen har man spenderat på jobbet... men jag ska inte klaga. trevligt sällskap och god mat på jobbet.

känner igen det där att man glömmer bort mycket när man är tankspridd.
Vad är det för variant av kladdkaka? kladdkaka är gott gotti gott gott ... gör en sån till mig och posta det :)

hoppas att du hade en trevlig söndag så att du har hunnit njuta av helgen lite iaf.