fredag 2 oktober 2009

Tänk om

Tänk om man hade kunnat välja vad och vem som upptog ens tankar! Hade varit helt otroligt skönt och en massa tid och energi som hade sparats. Den logiska delen av en som det går att resonera med vet att det bara är meningslöst och slöseri med tid. Den andra delen, som man har noll som helst kontroll över, kör uppenbarligen sitt eget race. För mina tankar är någonstans där de helt enkelt inte bör vara. Det är som sagt bara en oerhörd slöseri med tid och energi - snälla hjärnan, förstå detta!!!

1 kommentar:

Jonas H Svensson sa...

Det låter jobbigt! Jag vet hur det är, jag vill oxå bestämma vad jag ska tänka på. Tyvärr så går tankarna inte att styra som man vill. :(

Du har en mycket trevlig blogg, jag hittade den via Nilla. :) Vore kul om du ville komma in och titta i min oxå... välkommen! ;)

Om du har lust… Var med i nomi­ne­rin­gen till vec­kans blogg hos mig… http://jonashsvensson.se/2009/10/03/tavling-veckans-blogg/

Ha en supertrevlig dag!