torsdag 10 december 2009

Torsdag 10 December 2009

Idag är det exakt
3 MÅNADER TILL THAILAND
Och som ni säkert förstår längtar jag något enormt! Känner att jag just nu är i stort behov av semester. Har dessutom tagit ut några semesterdagar mellan jul och nyår, vilket resulterar i 11 dagar ledigt i rad. Hoppas bara att jag inte behöver gå in och jobba där för är ett par saker som MÅSTE bli klara innan nyår. Nu har jag något kul att se fram emot varje månad innan Thailand också, känns som om det gör att det kommer att gå fortare. I januari är det ju ILCO helg i slutet av månaden och i februari ska jag och min underbara vän Therese spendera en helg lång helg i Stockholm när vi ska dit på KENT konsert (de spelar i Göteborg när vi är i Thailand så bestämde oss att åka till Sthlm istället).
Snart är det jul också, fick köpt alla julklappar i går, skönt att ha det gjort! Var grymt shoppingsugen och hittade en del saker jag både behövde/ville ha och som var prisvärda. Men är ju köpstopp för att spara inför Thailand och jag var duktigt som kunde hålla mig! Ska fira lilla julafton med familjen 19 december, på julafton ska båda mina börder vara med sina respektive och deras familjer, de turas om vartannat år. Och mamma ska jobba, så får väl se vad jag hittar på. Är självklart välkommen att följa med till mina svägerskors familjer, men vet inte om jag vill det. Men ifall mamma jobbar dag på julafton så blir det nog lite middag och mys hos henne och L på kvällen sen.
Har varit lite sådär med magen de senaste dagarna, den har bråkat ganska mycket med mig faktiskt och jag kan inte komma på att jag ätit eller gjort något som ska ha föranlett detta. Men så pratade jag med en bekant som precis drabbats av UC (samma sjukdom som mig) och han hade fått informationen av läkaren att omega 3 kan vara en utlösande faktor för sjukdomen. Detta har jag aldrig hört förut, men å andra sidan så var det ju 8 år sedan jag blev sjuk. Men saken är den att jag ätit omega 3 de senaste dagarna och funderar nu på om det kan vara pga dem som magen varit extra krånglig. Testar att vara utan ett par dagar så får vi se...
Är mycket nöjd med smaken på det nya proteinpulveret jag köpte på fitnessfestivalen. Än så länge har jag bara testat mintchockladen, köpte ju choklad också, men den var i alla fall god.

4 kommentarer:

Therese sa...

Ååååååh, tre månader går snabbt hoppas jag!!!! Sen ska vi ju ha lite roligheter för oss innan vi åker :)
Så skönt att ha massor att se fram emot, och när vi kommer hem från Thailand är det inte långt kvar till sommaren!

Kekke sa...

Hejsan!
Skumt att höra att Omega3 skulle vara dåligt. Läkare har ju bevisat att Omega6 kan göra att man får Ulcerös Colit eller Chrons. Men Omega3 trodde jag var bra i förebyggande syfte eftersom det förhindrar och lindrar inflammationer. Jag har tagit två kapslar om dagen i flera månader så det är ju inte så bra om det stämmer.. =/

sakke sa...

vem behöver inte semester? jag har "spenderat" min 11 dagars ledighet nu. Och imorgon börjar allvaret igen... och inte ens enda julklapp har man "hunnit" handla. blir väl i sista stund som vanligt. Angående omega3, jag har inte upplevt det som utlösande faktor (fast jag har crohns). Började käka omega3 när jag blev sjuk... men tyckte inte att det blev bättre av det. Därför slutade jag med det och försöker äta fisk lite oftare istället... men Krya på dig! hoppas det blir bättre med din mage!

Anonym sa...

Hej! Jag har också hört att det är Omega 6 som kan trigga igång inflammationer, inte omega 3. Det kom ju någon studie i somras om just omega 6 och inflammatoriska tarmsjukdomar.
Mvh
Jenny