torsdag 31 december 2009

Året sista dag 2009

Då var det dags, sista dagen i år! Känns lite vemodigt på vissa sätt, men är glad för ett nytt år och en ny start! Ja visst, kanske är att förstora nyårsaftons betydelse, men är så jag vill se det.


Alla har vi säkert saker vi behöver glömma och försöka lägga bakom oss, och detta är ju ett gyllene tillfälle - även om man tyvärr inte kan styra över sina tanka och bestämma att vissa av dem inte ska finnas längre...


Jag tar i alla fall emot år 2010 med stora förhoppningar. Känns inte som det bör bli sämre än 2009, inte hälsomässigt i vilket fall. Men 2009 har gett mig mycket annat, jag har lärt känna massa nya människor som jag är väldigt glad över att fått in i mitt liv och jag hoppas ha dem kvar även nästa år och åren därpå. Förhoppningsvis kommer jag även lära känna mer fler nya härliga människor nästa år. Människor som fyller mitt liv med glädje och positiv energi och förhoppningsvis människor som jag förhoppningsvis även kan göra detsamma för.


Kvällen kommer tillbringas med min underbara vän Therese. Planerna var egentligen att vi skulle firat tillsammans med hela gänget, men på grund av vissa omständigheter det senaste så blir det lite annorlunda. Men förhoppningsvis har vi möjlighet att möta upp de andra vännerna senare på kvällen! Och om inte, så är det ju trots allt bara en kväll det handlar om, och tillfällena att ses och festa och ha kul ihop kommer snart igen!


Jag önskar er alla ett underbart år 2010, hoppas det infriar alla era önskningar - men glöm inte att man får jobba lite för det! Ta hand om er själva, ta hand om era nära och kära, glöm aldrig era vänner - det är de som håller en uppe när motgångarna kommer, skratta och vara glada, gör roliga saker, lev i nuet och ta chanser, våga känna, våga älska - friskt vågat, hälften vunnet!!!


GOTT NYTT ÅR!!!


1 kommentar:

sakke sa...

Gott nytt år till dig med! 2010 kommer att att bli förändringarnas år. Förhoppningsvis till det bättre! troligtvis ny start för mig med.