tisdag 15 december 2009

Med ena foten på psyket?

Gaaaaaaah!


Kan säga att just nu är det två saker som håller mig uppe dels är det min träning och dels är det faktumet att jag har semester snart. Är ledig 11 dagar i rad mellan jul och nyår och det ska bli galet skönt! Känner mig extremt omotiverad till det mesta just nu, känns som om jag krälar på botten av ett svart hål när det gäller mitt arbete. En hög arbetsbelastning, omorganisationer, massa frågetecken och en stor oro och stress på enheten gör att jobbet just nu känns ganska mycket pest och pina. Arbetsmarkanden för socionomer är väl kanske inte den bästa just nu och egentligen trivs jag ju kanon med det jag gör. Är väl helt normalt att hamna i svackor, och när man har ett sådant påfrestande jobb som mitt så måste vissa saker bara fungera för att man ska orka, och när de inte gör det så...

Men jag ser som sagt fram mot ledigheten och är säkert redo för nya tag, full med ny energi efter nyår. Eller så hamnar jag väl på psyket...¨

2 kommentarer:

Therese sa...

Usch min stackare... Du e väl värd din ledighet!!! Önskade jag var ledig samtidigt så kunde vi hittat på massa bus! :) Saknar min gumma... :/

Nillano sa...

Hoppas det svarta hålet byts ut mot ljus snart!!

Låter för övrigt som mitt jobb, hopplöst allt.
Och massa ändringar och omorginistationer.
Många har det ostabilt och stressigt på jobbet nu.
Det som jag försöker hålla mig uppe med är att jag har jobb kvar och tjänar iaf en liten slant, men leter efter passande jobb för mig.
Behöver utveckla mig framför allt ha ett heltidsjobb.

Skönt för dig med ledigt :) Själv jobbar man som vanligt, sånt yrke ju.

Du skulle väl utomlands snart med?
Härligt.

Själv ser jag framemot v 6. Har tagit ledigt en dag och åker på en weekend till sälen med lite vänner. Ska bli skönt!

Hoppas du har en bra dag!?
Kram