fredag 11 december 2009

Fredag 11 December 2009

Staffan var en stalledräng!
Idag är det luciafirande här på socialkontoret! Är administrationen som är ansvariga för firande i år, nästa år är det troligen min enhets tur. Får väl se om man är kvar om ett år, kanske har bytt jobb/arbetsplats tills dess eller så kanske jag stannar kvar i Thailand när jag är där! Vi fick inget julbord på jobbet i år. I vanliga fall samlas hela vård-och omsorg på uppdelat på två dagar. Då är det julbord i bamba (skolmatsalen för er som inte är från göteborgsområdet), men i år blev det inget julbord för man var rädd för smittorisken pga svininfluensan. Som om det inte är smittorisk för vanliga influensa å all möjlig skit varenda år? Jaja, skit samma! Slipper ju spendera en av mina dyrbara eftermiddagar i bamba i alla fall! Istället ska vi idag få en liten jultallrik till lunch i samband med luciafirandet. Är lite skitsamma egentligen, jag är inte så mycket för julmat - är ju extremt kräsen när det gäller mat. Äter inte fisk, så Janssons, lax och sill och sånt är bara att glömma. Ägg är inte heller min grej (har precis lärt mig äta äggröra, om jag har massa annat i också). Köttbullar, no way!? Vad finns kvar? Prinskorvar och en smörgås kanske? Så när alla andra pratar om att de går upp i vikt av julmaten så genomgår jag i stället en bantningskur! , kanske inte, finns ju massa gott godis, pepparkakor och Lussekatter att vräka i sig kring juletid. För att inte tala om allt gott bröd!!!
Magen är bättre, men känns inte helt bra, fast det gör det ju i och för sig aldrig, men känns sämre än vanligt. Funderar på om det är proteinet jag dricker som ställer till det, det kan det väl ändå inte vara? Kanske skulle ringa läkaren och be och få kortison att behandla med. Vet dock inte exakt hur sånt fungerar nu när jag tillhör kirurgmottagningen. På medicin var det ju bara att ringa en av sköterskorna så talade de med läkaren som ordnade det, där kände de ju mig utan och innan (bokstavligt talat). Dessutom så kommer mitt sparande och budgettänk in, vad kostar den medicinen? Har ju inte högkostnadsskydd nu och vill ogärna ta av de pengarna jag lagt undan till Thailand! Det är inte billigt att vara sjuk, det är en sak som är säker!!!

Inga kommentarer: