tisdag 10 november 2009

Tisdag 10 November 2009


IDAG ÄR DET 4 MÅNADER TILLS JAG ÅKER TILL THAILAND!!!

Gissa om jag längtar!?



Har kanske varit lite dålig uppdatering här. Vet inte om jag berättade att jag fick problem med magen i torsdags igen (låg ju inne på sjukhus söndag till måndag förra veckan). I torsdags var i alla fall frid och fröjd, tills jag ska åka hem från jobbet då det känns som om det börjar samlas luft i magen. Det går från att jag inte alls har ont i magen, till att jag har ont, sen lite mer ont, ganska ont och tillslut ganska ordentligt ont. Var inte så att jag åkte in till sjukhuset, men var omöjligt att vara med på mitt absoluta favoritpass på gymmet, och det var jag grymt sur över. Åkte dit och hoppades på att det skulle gå över, väntade in i sista sekund men insåg att det inte skulle fungera. Min bror kom och hämtade mig på gymmet med bilen (känns inte läge att cykla hem med sådana magsmärtor) och åkte hem till dem och vilade lite. Cirka en timme senare gick det över. Vet inte vad som orsakade det, tuggade en massa tuggummin den dan så kanske skapade för mycket luft i min mage eller nåt.


Helgen har i alla fall varit bra. I fredags gjorde jag ingenting, gick och la mig tidigt och det var skönt. På lördagen var det träning, fika med ett par vänner och sen den regelbundna middagen och utgången (vi träffas en gång varannan månad) med några barndomsvänner. Var en riktigt lyckad dag och kvällen var sjukt kul! Söndagen gick i slapphetenstecken. Kom väl inte hem förrän kl.05 på natten eller något sådant. Men det var det värt!

Sen så började veckan (alltså gårdagen) helt uruselt, hade en riktig pissdag på jobbet, kändes som allt som kunde gå fel gick fel. Och det som är mest irriterande är att det inte var själva klienternas fel utan massa andra "professionella" som inte kan eller vill göra sitt jobb ordentligt och ta sitt ansvar utan istället försöker skjuta över det på mig, så där sitter jag och ska göra psykiatrin och sjukvårdens jobb...as if!

2 kommentarer:

Tina Högman sa...

Och jag ska till Island! Längtar också!!
Förresten, min signatur "Kram Tina" på min blogg är enkel. Klicka på den, så kommer du till den webbsidan du gör dom!

sakke sa...

och jag ska till Åland... det mest exotiska jag får uppleva denna vinter tror jag. :) Men man vet aldrig.... Glöm inte att äta thailändska pannkakor sen. smaskens!