måndag 23 november 2009

Måndag 23 November 2009

Då var det dags att ta tag i denna veckan och se vad man kan hitta på för att göra den till bästa möjliga!


Helgen var bra, men den gick allt för fort. I fredags var det glöggkväll men ett gäng trevliga vänner, en lugn och skön kväll skulle det vara. Vilket det även var för min del, fast jag hängde med ut en sväng med de vänner som valde att gå ut. Var dock nykter och hemma i sängen vid halv två. Detta var jag jäkligt nöjd över när jag vaknade på lördagen och skulle upp och träna. På lördagen var jag och några vänner ute och åt på restaurang, bowlade och tog en sväng på krogen. Även denna kväll blev lugn och då en kompis som körde ville åka hem vid midnatt så valde jag att följa med. Kände mig nästan riktigt vuxen som tog det så lugnt två kvällar i rad!


Igår gjorde jag inte mycket, bara riktigta nödvändigheter som laga mat och tvätta. Var även över hos mina bröder och hälsade på dem och mina brorsbarn.


På kvällen dök söndagsångest upp, för första gången på väldigt länge. Ville verkligen inte gå och jobba, nästan så jag mådde dåligt när jag tänkte på det. Har alldeles för mycket att göra och massor med jobbiga grejer framför mig. Men är väl bara till att försöka ta en dag i taget...


3 kommentarer:

sakke sa...

har kanske missat det... men vad jobbar du med?

Hellie sa...

Sakke: Jag är utbildad socionom, arbetar som socialsekreterare.

Nillano sa...

Hej Bruden! Länge sen jag knopa ner bokstäver här nu. Hoppas allt är bra med dig?
Låter som en skön helg, och du har fått lite gjort samtidigt som det inehöll massa socialt :)
Hoppas måndagen och nu idag känns bättre än i sista stycket.
Kramar