onsdag 25 november 2009

Kul att vara speciell

Var inne och kikade på RMT´s (Rikförbundet för mag- och tarmsjuka) nya hemsida, och klippte därifrån ut följande text:

"De allra flesta med ulcerös kolit behöver aldrig genomgå en operation. Men i vissa fall räcker det inte med medicinsk behandling för att stoppa inflammationen och det kan då bli nödvändigt med kirurgi."

Detta var i och för sig inget nytt för mig, men påmindes om att jag inte befinner mig i ett normaltillstånd. Även om det nu är vad som är normalt för mig. För det första är det inte "normalt" att ha Ulcerös kolit, för det andra behöver man i regel inte genomgå operation - så som sagt, hade varit kul att vara mer som "de allra flesta".

Är det ok att vara lite bitter över detta emellanåt?

2 kommentarer:

Nillano sa...

Bra skivet vännen, Instämmer helt!
Kände samma när jag läste det... men länkade till sidan och "att leva med uc" ... du tog nästa steg, lite djupare. Underbart!
Är du inne hos mig nått nuför tiden?
Hur är det med febern? Kram

Hellie sa...

Ja, Nilla, lite kikar jag in emellanåt, även om jag blivit mkt sämre på det... Ska bli kul å ses i januari, är ju ett år sedan senast! Helt galet vad fort det har gått, då var du ju nyopererad...

Febern är borta nu tror jag, känner mig som mig själv igen, förutom att jag har ont i armen då.
Kram