onsdag 19 maj 2010

I´m alive!

Jag försvann där ett tag, har varken haft lust eller ork att blogga.

Inget nytt att berätta heller..jag mår som vanligt (upp å ner med andra ord), igår ville magen dock inte alls vara min vän, vet inte riktigt vad det var med den, men i sådana stunder blir jag rätt trött på min kropp. Var galet trött igår också, däckade i sängen vid kl.21 och hade inga problem att sova till kl.06 (vaknade som vanligt ett antal gånger på natten dock.).
I helgen var jag ute och festade på lördagen, en kul kväll som dock gick alldeles för fort! Annars har jag mest legat och läst och tagit det lugnt hela helgen, vilket var underbart. Jag älskar att läsa men det går väldigt mycket i perioder. Nu har jag läst de tre första Twilight böckerna och jag blev faktiskt väldigt förtjust i dem. Läste ut den sista av dem på bussen till jobbet idag.

Träningen går riktigt uruselt och har gjort så sedan jag kom hem från Thailand, börjar känna mig riktigt frustrerad över detta! Har dock varit sjuk i två veckor (förkylning och feber) samt haft mycket på jobbet. Nästa vecka måste jag dock sätta i gång ordentligt (med ett absolut minimum på 3 träningdagar, men helst i alla fall 4 för att det ska kännas ok).

Annars så känner jag mig allmänt förvirrad, hatar när jag inte får grepp om situationer och personer...men sånt brukar ju lösa sig tids nog.

Har pysslat lite i mitt hem det senaste och börjar komma mer och mer i ordning (har ju "bara" bott där sedan juli-09). Då detta är min första lägenhet som jag känner att jag verkligen kan bli tag i ett tag, den känns liksom inte bara tillfälligt, så vill jag inte heller ha så mycket tillfälliga lösningar. Men nu är sovrum målat, kök tapetserat och hall målad, så de rummen kan jag ju färdigställa så fort jag beslutat hur jag vill ha det - finns en del ideér, ska bara kunna förverkliga dem. Vardagsrummet får avvakta lite, eller i alla fall tavlor och sånt, för där ska målas eller tapetseras längre fram.

, nu är det dags att jobba ihjäl mig lite! Synd en vacker dag som denna då man bara borde njuta! Borde vara ute och promenera och finna ro och lycka!

Inga kommentarer: