torsdag 27 maj 2010

Bättre?

Början på den här veckan har varit piss, som kanske märkts på mina inlägg. Hoppas, men vågar inte hoppas för mycket, att det är en vändning på gång. Ibland är det så otroligt små saker som kan sänka en, något någon säger, något som händer som påminner än om något, något som inte sägs, rastlöshet över livet, arbetssitutionen, vädret. Men nere har jag varit, deppigare än på länge.

Är en sak att vara ledsen och deppig när man kan relatera det till något konkret, såsom operation, dödsfall, separation - säger inte att det är en lättare situation, men den är i alla fall mer tydlig. Dessa dagar känns det mest som jag famlat i mörker utan att kunna sätta ord på vad som har gjort så ont.

Antagligen har det varit lite av allt och inget. Man går ju in i sånna perioder ibland. Som Sara en kollega/vän sa, ibland känns allt bara meningslös och tomt.

Valde att sluta jobbet kl.14 igår, kände att jag inte gjorde någon nytta ändå, så åkte hem och tog lite egentid. Blev i och för sig inte mer än sömn, men var tydligen välbehövligt. Och tror faktiskt att sömn kan göra rätt mycket, känns så efteråt i alla fall. Åkte senare på kvällen med Therese x 2 till gymmet. De skulle köra core men jag kände mig inte alls social någon för någon gruppträning. Så jag styrketränade på egen hand, kollade in i en annan gruppträningsal där de körde Zumba och var helt enkelt ensam med mina tankar.

Känns som om vissa saker känns lite bättre nu, andra saker känns nog snarare värre.

Saknar min pappa så otroligt mycket just nu, vet inte vad det är som gör det, men så är det. Är ju trots allt fjortonår sedan han dog, men ibland kommer saknaden ikapp en. Var på en promenad nu på lunchen och gick förbi hans grav och sa hej. Var alldeles för länge sedan jag var där, kanske skulle behöva vara där oftare och bara sitta en stund och fundera. Jobbar ju trots allt femton minuters gång väg från graven så skulle egentligen kunna besöka den ganska ofta.

Även vädret är bättre och solen skiner igen, det gör ju också sitt med humöret.

Torsdagar är den dagen då mitt favoritpass på gymmet är, men ska inte dit idag, känner verkligen inte för att vara hurtig´, stark och social - även om det säkert hade gjort mig gott. Istället ska jag till Lindex och köpa strumpbyxor till morgondagen. Sen så hoppas jag på att Maria är sugen på att ta en fika med mig, jäkla go tjej det där!

Sen blir det hem och städa! Ser ut som fan hemma, men denna veckan har inte städ och disk varit prioriterat direkt. Men idag SKA jag ta tag i det, vet att det känns betydligt bättre om jag har ordning och reda hemma. Sen så hoppas jag på att solen håller i sig så jag kan sitta på balkongen och njuta en stund också.

Imorgon ska jag hem till en kompis vid kl.18 på middag, sedan bär det av ut på krogen! Hoppas på att det blir riktigt kul, men med tanke på hur mitt mående varit denna veckan så kan det bli hur som helst när man dricker alkohol.

Inga kommentarer: