fredag 21 maj 2010

Fredag 21 Maj 2010

Äntligen fredag igen!

I dag är det till att lägga på ett kol för har en del saker som MÅSTE bli klara idag på jobbet.

Kommit igång lite med träningen denna veckan. Blev bodypump i onsdags och fys igår. Fysen var helt galen - varenda muskel i kroppen var totalt slut efteråt - men gud så nöjd man är med sig själv då!

Efter fysen var Maria hemma hos mig och hjälpte mig montera ihop en Malm byrå från Ikea. Jag köpte två stycken i söndags som jag ska ha i min hall, men vi hann bara få ihop en av dem, för tog lite tid. Gick ju inte fortare för att Ikea uppenbarligen klantat sig i tillverkningen av den, ska bli spännande och öppna den andra och se om det är samma fel där.

Igår var också ett hedundrande åskväder, regnet öste ner som om himlen hade öppnat sig, och stackars Maria som gick hem till mig i detta väder. Hon var HELT genomblöt när hon kom fram. Jacka, tröja, byxor, strumpor, skor - allt var tokvått! Så var bara för henne att låna ett par gamla överdragsbrallor från hanbollen och en gammalt t-shirt från Haga studenkår från min utbildningstid som socionomstudent. Men som man säger, en skönhet klär i allt!

Ikväll blir det inte till stora staden för lite after work med två av mina kollegor/vänner. Den tredje i vårt lilla "gäng" ska på teater först, men ska förhoppningsvis möte upp oss på stan sen. Får väl se hur länge vi orkar, har varit dödstrött varenda dag efter jobbet denna vecka...

Hoppas ni alla får en underbar fredag och en fantastisk helg!

Inga kommentarer: