onsdag 26 maj 2010

En känsla

Något är fel, men jag vet inte vad det är.
Jag har en känsla av att något är på tok, men jag vet inte vad jag ska göra åt det.

Det känns så tomt, saknaden efter...någonting.
Saknaden efter vad?

Ingen lust till någonting.
Ingen ork att förändra.
Ingen vilja att försöka förklara.

Det blir bara svårare, ju längre tiden går.
Värre och värre känns det som.
Kanske är mycket som jag bara förträngt, försökt sudda ut.

Somnade men gråten i halsen, så mycket sorg samlad.
Så många tankar från livet samlade.

De kommer till ytan emellanåt, visar sitt fula tryne.
Och då faller jag.

Vet inte hur jag ska resa mig, men det brukar gå.
Måste först falla färdigt tror jag.

Hoppas jag klarar mig även denna gång när jag slår i marken, hårt.


2 kommentarer:

Therese sa...

Sjukt, men såna tider kommer ibland.. Gånger som allt kommer ikapp en, säkert saker som man har förträngt och försökt trycka undan.. Tillslut kommer det ikapp. Tyvärr verkar det som man aldrig kommer undan hur mycket man än vill :(
PUSS

Maria sa...

Finns här vännen<3