söndag 7 mars 2010

Stress?

Vet att det ofta talas om att stress har en negativ påverkan på min typ av sjukdom, jag har dock aldrig själv kunnat se ett direkt samband med stress och att må sämre, tills nu?

Min mage har mått allt annat än bra det senaste, natten till fredagen sov jag extremt dåligt då den höll mig uppe hela tiden. Men idag och igår tycker jag det är en skillnad, magens känns bättre och lugnare, men kan detta bero på att det är helg och att jag inte är stressad? Kan det svänga så fort från dåligt till bra när man varvar ner?

4 kommentarer:

sakke sa...

Ja, det tror jag. För mycket stress är aldrig bra! Har egna erfarenheter att stress påverkar magen. Och det har nog inte bara med sjukdomen att göra... ingen mår nog bra av stress.

Är det bara på jobbet du känner dig stressad?

Nillano sa...

Hej! Tråkigt att du känner/känt dig dålig i magen. Mm, stess kan ha dålig inverkan på magen. Ett exempel från mig: Jag har en tid haft problem med magen vid stress. Mina jourpass med larm i 12 timmar utan raster är inte bra =( Känns på studs. Jobbat ett sånt pass idag. Så nu ska jag varva ner lite i soffan.
Trevlig kväll!! KRAM

Ina sa...

Hej tjejen!!

Min mage fungerar precis så som din gör nu. Jag har det rätt jobbigt i mellanåt. Får inte sova så bra utan måste springa på toa hela tiden. Och det svänger rejält ja. Så fungerar i alla fall min mage. Har provat se ett mönster angående mat, kaffe , alkohol mm. Men verkar som jag mest är känslig för stressen. Man kan inte längre bara köra på, och slut på sig själv. Tyvärr så går det ut över magen. Så just nu försöker jag att se över mitt liv och tänka mer på mig själv och mitt välmående. Det är svårt när man är van vid annat. Men man måste ju acceptera läget och göra det bästa man kan.

Hoppas du också kan det!!

Kram

Hellie sa...

Ja, idagsläget är det mest pga jobbet jag stressar, och de senaste veckorna har varit ganska tuffa på jobbet...Tiden räcker liksom aldrig till och man har sjukt mkt ansvar...