söndag 7 mars 2010

Hantera stressen...

Fick svar på mitt inlägg ang stress av några, andra personer i samma/liknande situation som känner ungefär som mig. Frågan är då var jag ska göra för att förändra min situation? Att mitt jobb är stressigt är något som jag aldrig kommer att komma ifrån, det är så det är i ett sånt jobb - även om det självklart är mer eller mindre stressigt i perioder, men kommer alltid vara alldeles för mycket att göra, alldeles för mycket att hålla reda på och alldeles för mycket som man inte hinner med. Sen ett galet stor portion ansvar på det, att veta att jag kan i princip åka i fängelse (eller i alla fall bli dömd i domstol till böter, fängelse är möjligt också, men säkerligen extremt ovanligt) ifall jag fattar fel beslut, gör en felaktig bedömning...det kan ju vara lite stressande det med.

Så, att byta jobb skulle alltså var en möjlighet - men som arbetsmarknaden ser ut så är det inte så troligt än på ett tag. Så får helt enkelt lära mig att göra det bästa av situationen, och hantera stressen. Jag som aldrig tidigare haft en jobb där stressen tagit över mig, trots att jag arbetat på både Mc Donald´s och på Systembolaget. Skillnaden där är att ingen dör ifall jag gör fel, och att det finns alltid någon som tar över om jag inte är där. Det står ju liksom inte så att det samlas på folk så att en lång kö står och väntar på en r man kommer tillbaka efter att varit sjuk en dag eller på semester några veckor.

Idagläget är min träning det jag gör för att må bra, för att skingra mina tankar, släppa jobbat och fokusera på mig och mitt välbefinnande Och kan säga att jag är otroligt glad att jag att jag hittat något i mitt liv som gör detta för mig, för annars hade jag gått sönder...

Inga kommentarer: