söndag 7 mars 2010

Söndag 7 Mars 2010

Söndag, underbara söndag!!! Idag blir en lugn dag, på så sätt att jag inte har massa tider att passa...vilket är helt underbart! Ska tvätta i eftermiddag/kväll - massa massa tvätt, sista innan resan! Sen så ska jag träna nån gång under dagen, ville egentligen köra ett fyspass men ville haft med mig sällskap vilket jag inte lyckades hitta. Dessutom är söndagens fyspass på det gymmet som är lite längre bort och eftersom jag inte har bil så....

Sen lär det bli att jag försöket fortsätta att städa lägenheten - började lite smått igår. Och så måste det självklart börja packas. Har börjat lite smått, men är svårt att veta riktigt vad man ska ha med sig och framförallt hur mycket!

I fredags var jag och tränade efter jobbet, underbart! Var med Therese på det större gymmet och då det är rätt lite folk den tiden på fredag så passade på att kolla in de olika maskinerna. Körde en jag inte använt på flera år. Har inte koll på vad den heter, men kan liknas vid en gynstol. Antingen sitter man med benet brett i sär som ett V och för dem i hop, eller så gör man tvärtom. Alltså börjar i det inre läget och pressar ut. I vilket fall så har jag en jäkla träningsvärk från läget då man börjar utifrån och pressar innåt, ja ni kan ju föreställa er vart jag har ont!!

Efter träningen så var jag hos min yngsta storebror och hans fru, åt lasange, kollade "På spåret", pratade Thailand och myste.

Igår var jag iväg med Therese hem till min kusin för att hämta hennes stora backpacker ryggsäck som Therese ska långa på resan. På kvällen var det myskväll med Qvinnorna. Åt godis, chips och muffins, kollade melodifestivalen, tjötade och lyssnade på musik. Sista gången vi samlades innan jag och Therese drar till värmen.

Igår fick jag för mig att det var söndag, måste vara så att helgen känns längre bara för att man inte är ute och festar - kan det vara så?

Underbar helg!

Inga kommentarer: