onsdag 10 mars 2010

Packa pappas kappsäck...

...eller snarare brorsans ryggsäck!

Hade egentligen tänkt vänta med själva nedpackadet tills imorrn, men hade samlat ihop allt jag skulle ha med mig så var lika bra att slänga ner det i ryggsäcken också. Och trots att jag försöker ha med mig så lite som möjligt så är självklart väskan så gott som full. Fast vet av erfarenhet av min förra Thailandsresa då jag trodde att ryggsäcken nästan var full när jag åkte, att det går i en hel del till. Dessutom är det en jäkla massa saker som jag kan dumpa om jag shoppar massor. Saker som handdukar, vissa kläder, schampo, tvål o.s.v kan man ju lämna kvar ifall jag har svårt att få plats med shoppingen!

Idag var sista arbetsdagen fram till 6 april - och var en ganska bra dag. Fick gjort såpass mycket att jag kände mig så klar som det gick, fick några uppmuntrade ord av en anhörig, fick goda nyheter från en kollega, eller faktiskt från två! Kändes jäkligt bra när jag ändrade meddelande i jobbmailet och på jobbmobilen till att jag har semester och återkommer 6 april.

Nu är klockan snart 01.30 och jag är hungrig innan och måste äta något innan jag ens kan fundera på att somna. Frågan är dock om jag lyckas somna sen, känns som om jag är lite upprymd! Imorgon ska jag ställa klockan vid kl.07 har jag tänkt. Vill vara trött på flyget så jag förhoppningsvis kan sova bort några timmar. Och så har jag dessutom några saker till att ordna imorgon; sängen ska bäddas rent, klänningar ska hämtas hos skräddaren, rakblad ska köpas, syskonbarn ska träffas, lägenheten ska städas och sist men inte minst - jag ska kela med mina underbara katter innan jag åker ifrån dem.

, dags att äta något så jag kommer i säng nån gång innan flyget går!


Thailand - here I come!

Inga kommentarer: