fredag 4 februari 2011

Tack för att du finns

Det finns en person, en vän, som jag är så otroligt tacksam för. Vi har känt varann i 22 år. Vi blev väldigt bra vänner i högstadiet men av olika anledningar så tappade vi kontakten i en del år. Men år 2007 hittade vi tillbaka till varann, minns faktiskt inte ens hur. Sedan dess är du min vän, min absolut bästa vän. Vår vänskap har prövats ordentligt, men den kärlek som är riktigt stark, inte bara klarar av svåra prövningar, utan stärks av dem. Du är den jag verkligen kan berätta precis allt för; alla mina tankar, mina känslor och mina handlingar. Du är alltid ett bra stöd, du lyssnar, tar in, kan sätta dig in i min situation och dömer aldrig. Du låter mig känna som jag gör, och när det inte finns några ord att trösta med, inga svar att ge, så finns du bara där. Och det är en stor trygghet.

Du vet vem du är, och jag älskar dig!

1 kommentar:

Therese sa...

Ååååh, jag börjar gråta när jag läser! Du e underbar, kan bara säga exakt samma till dig :)
Det har haft sina prövningar, men det har bara stärkt det...
Ses ikväll, mys! Puss