fredag 18 februari 2011

Fredag 18 februari 2011

Träningen går rätt bra nu, känns som om det är den som håller mig uppe någorlunda. Kroppen var dock ganska seg söndag-tisdag. I onsdags var det vilodag men igår tränade jag igen. Trött som sjutton när jag åkte hem från jobbet, men köpte en celisus på gymmet och hoppade in och skakade allt jag äger och har på Zumban och då kom energin till mig ordentligt. Zumba är kul, ganska varmt, men inte särskilt fysiskt jobbigt så kände mig inte alls färdigtränad efter det passet. Mötte en gammal vän som skulle köra MRL (mage, rumpa, lår) efteråt så hoppade på det passet också. Inte direkt något jobbigt pass heller, men var ganska mycket step i lugn fart vilket var lite småkul för var länge sedan jag körde step. Skulle egentligen tränat combat efter zumban men passet var tyvärr inställt. I vilket fall, kände mig inte riktigt nöjd efter mrl heller. Var lite trött i hjärnan då det där med att dansa och köra step inte riktigt är naturligt för mig, så hjärnan får jobba en del, men kropp kändes fortfarande ganska pigg. Så blev ett kort benpass i gymmet (benpress, knäböj och nån rumpövning) sen skrek kroppen efter mat så var bara till att ta sig hem. Känns skönt att efter några dagars svacka känna att kroppen är med mig igen.

Fredag idag, och väldigt oklara planer för helgen. Jag och Therese skulle egentligen haft myskväll idag med film och planera Thailand, men stackaren har blivit sjuk. Imorrn skulle vi ha gått ut och festat i stora staden, något som jag såg fram väldigt mycket mot, men det går ju inte nu. Eventuellt har jag lyckats övertala några kollegor om att det är en bra ide att gå ut imorrn, men vi får se om jag lyckades eller ej.

Fortsättning följer...



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: