tisdag 20 april 2010

Firade jag ett år?

Vet inte om jag sa det,

men den 8 april i år var det exakt ett år sedan jag gjorde IRA operationen och det känns väldigt avlägset på ngåot sätt. Tiden med stomi känns lite som i dimma, är kanppt jag fattar det ens när jag ser mitt ärr efter den.

På många sätt är livet bättre nu, jag mår bättre, rent psykiskt. Jag känner mig som mig fullt ut, jag känner mig inte hämmad pga en påse på magen och jag kan återigen klä mig precis som jag vill.

Men självklart hade stomin sina fördelar. Även om även den krävde viss tillgång till toaletter så var det aldrig lika bråttom som de kan vara idag.

Summasumarium så är jag väldigt glad att jag gjort min IRA operation och jag trivs med livet. Visst kommer jag aldrig bli "normal" men man får helt enkelt anpassa sig efter sina förutsättningar. Jag är lycklig och trivs med livet - och det är det viktigaste!!

Hur har ni det?

1 kommentar:

Ina sa...

Hej tjejen!
Vad härligt att du mår bra..:)Jag känner precis som du,att allt man gått igenom känns som en dimma nu. Känns liksom overkligt på något sätt. Jag är också väldigt glad och tacksam över att det är gjort!!
Nu är det bara till att försöka leva på bästa sätt därefter!!

Kram